Τεχνική παρουσίαση από την ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση της γραμμής «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο»

1 year ago 63

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η προετοιμασία για τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, με επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα.   Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιηθήκαν σήμερα, στα γραφεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στην Αλεξανδρούπολη, τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, με αντικείμενο την παρουσίαση των μελετών για την αναβάθμιση με διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο». Οι συναντήσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια των προπαρασκευαστικών εργασιών που ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στη Β. Ελλάδα και αφορούν την πρόοδο του σχεδιασμού και των μελετών.

Η αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής, αποτελεί τμήμα του εμβληματικού έργου της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο. Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας(Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε) στο πλαίσιο του διακρατικού project Sea2Sea.

Το έργο αναβάθμισης της υπάρχουσας διασυνοριακής  γραμμής στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δις €, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.

 Για τη δημοπράτηση του έργου η ΕΡΓΟΣΕ επέλεξε τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η τήρηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης, αλλά και η διαφάνεια και ο έλεγχος σε κάθε φάση, από τη δημοπράτηση μέχρι την κατασκευή.

Η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καθώς και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος εξαμήνου του 2023.

Ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα  μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών. Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο, ένα έργο που δημοπρατείται μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου, μαζί με το τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες, βάζουν στις ράγες της υλοποίησης το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών, την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία. Το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής είναι στρατηγικής σημασίας για την αναβάθμιση των διασυνοριακών διασυνδέσεων της χώρας μας, ενώ ενισχύει τόσο την εμπορευματική όσο και την επιβατική κίνηση, καθώς θα μπορεί να λειτουργεί και για προαστιακή εξυπηρέτηση των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου».

Σχετικά με την ΕΡΓΟΣΕ:

Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. συστάθηκε το 1996 ως θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ και ανήκει στις ΔΕΚΟ. Αποστολή της εταιρείας είναι η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα αποτελέσει σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, συμβάλλοντας στην ασφάλεια και ταχύτητα των μεταφορών ανθρώπων, αγαθών και εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. διαχειρίζεται σήμερα τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2014-2020 από το Χρηματοδοτικό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility- CEF) 2014-2020 καθώς και έργα με αμιγώς εθνική χρηματοδότηση που είναι αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις των συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περισσότερα από 200 έμπειρα και άριστα καταρτισμένα στελέχη, ενώ παρέχει τις υπηρεσίες της για περισσότερες από δύο δεκαετίες ανταποκρινόμενη αποτελεσματικά και με αξιοπιστία στην υλοποίηση των έργων μέσω της άρτιας οργάνωσης, δομής και συστημάτων που διαθέτει.

Read Original