Το Βερολίνο επανεξετάζει προηγούμενη απόφασή του να επιτρέψει στον κινεζικό κολοσσό Cosco να αποκτήσει ποσοστό σε έναν από τους τρεις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας logistics HHLA στο λιμάνι του Αμβούργου, όπως δήλωσε την Τετάρτη εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας προέβη στο εν λόγω σχόλιο αφού αποκαλύφθηκε ότι ο τερματικός σταθμός Τόλερορτ χαρακτηρίστηκε νωρίτερα φέτος υποδομή ζωτικής σημασίας, γεγονός που απειλεί να πυροδοτήσει εκ νέου την πολιτική κόντρα στη χώρα σχετικά με τους κινδύνους των κινεζικών επενδύσεων στη γερμανική οικονομία, όπως μεταδίδει το Reuters.
Παράλληλα τόνισε ότι σε αυτή τη φάση καθορίζεται εάν και υπό ποιες προϋποθέσεις θα επιτραπεί στην Cosco να αποκτήσει συμμετοχή στον τερματικό σταθμό.
Ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς έδωσε πέρυσι τον Οκτώβριο το πράσινο φως στην Cosco για την απόκτηση ποσοστού 24,9% στον τερματικό σταθμό Τόλερορτ, παρακάμπτοντας τις ισχυρές αντιδράσεις των συμμάχων του στον κυβερνητικό συνασπισμό. Εκείνη την περίοδο, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Spiegel, αντίθετο στη συμμετοχή της κινεζικής εταιρείας στη διαχείριση του λιμανιού ήταν το 81% των Γερμανών, παρότι ο Ολαφ Σολτς είχε ταχθεί εξαρχής υπέρ της συγκεκριμένης επένδυσης. Το Reuters σε δημοσίευμά του είχε κάνει αναφορά σε προειδοποίηση του υπουργείου Εξωτερικών της Γερμανίας, στην οποία επισήμανε ότι η επένδυση της Cosco «επεκτείνει δυσανάλογα τη στρατηγική επιρροή της Κίνας στις υποδομές μεταφορών της Γερμανίας και της Ευρώπης, καθώς και την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα».
Η προειδοποίηση υπογράμμιζε «τους σημαντικούς κινδύνους που υπάρχουν όταν τμήματα ευρωπαϊκών υποδομών ελέγχονται από την Κίνα, ενώ η Κίνα δεν επιτρέπει στη Γερμανία να συμμετέχει σε κινεζικά λιμάνια» και κατέληγε στο συμπέρασμα ότι «η εξαγορά του εν λόγω τερματικού σταθμού έχει όχι μόνον οικονομική αλλά και ιδιαιτέρως γεωπολιτική διάσταση».
Από την άλλη, τον περασμένο Οκτώβριο οι υποστηρικτές της συμφωνίας τόνιζαν ότι η πώληση του ποσοστού στην Cosco θα δώσει στο γερμανικό λιμάνι τη δυνατότητα να παραμείνει ανταγωνιστικό έναντι άλλων, καθώς ενισχύεται ο ανταγωνισμός για το εμπόριο με την Κίνα. Αντικρούοντας τις επικρίσεις που δέχθηκε για την απόφασή του να πουλήσει στην Κίνα έναν τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Αμβούργο, ο Γερμανός καγκελάριος υπογράμμιζε τον περασμένο Οκτώβριο πως δεν πρόκειται περί πώλησης ούτε του λιμένος ούτε του τερματικού σταθμού, αλλά «απλά και μόνο» ενός μεριδίου σε έναν και μόνο τερματικό σταθμό.