Η ιστορία της βιομηχανίας τροφίμων είναι γεμάτη από προϊόντα που δεν είχαν την αναμενόμενη επιτυχία.
Ο Σάμουελ Γουέστ, διαφυλάσσει την «ιστορική μνήμη» αυτών των σνακ, φαγητών και ποτών, στο «Μουσείο της Αποτυχίας», μία κινητή έκθεση που έχει ανοίξει τις πύλες της στο Μπρούκλιν και φιλοξενεί τις ιδέες που υλοποιήθηκαν και ανέβηκαν στα ράφια των καταστημάτων, αλλά η μικρή ζήτηση τα κατέβασε γρήγορα, άπαξ και διά παντός.
Χαρακτηριστικό μη βρώσιμο παράδειγμα οι 3D τηλεοράσεις με ειδικά γυαλιά, που τελικά μπήκαν σε σχετικά λίγα σπίτια. Μιλώντας όμως στο CNBC, ο Γουέστ εστιάζει στα τυποποιημένα φαγητά και ποτά που διαφημίστηκαν πολύ, αλλά καταναλώθηκαν λίγο.
«Αυτό που πραγματικά εκτιμώ στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών είναι ότι έχουν ένα είδος της εξελικτικής προσέγγισης», λέει ο Γουέστ. «Δοκιμάζουν ένα σωρό διαφορετικά πράγματα και βλέπουν τι πιάνει».
Ο Γουέστ πιστεύει ότι οι αποτυχίες δεν είναι εγγενώς κακή εξέλιξη, και ότι το να δοκιμάζει κανείς προϊόντα όπως το νερό με γεύση βοδινού και ψαριού για γάτες και σκύλους, είναι απαραίτητο βήμα για τη γαστριμαργική καινοτομία. «Αν δεν αποδεχτούμε τις αποτυχίες, δεν θα μπορέσουμε να απολαύσουμε τα καλά πράγματα», λέει ο ίδιος.
Αυτές είναι πέντε από τις «μεγαλύτερες γαστρονομικές αποτυχίες» στο Μουσείο της Αποτυχίας.
Η EZ Squirt, πολύχρωμη Κέτσαπ, της Heinz.
Με την αλλαγή του αιώνα, η Heinz αποφάσισε να καινοτομήσει βάφοντας την κέτσαπ της σε μοβ, πράσινες και άλλες αποχρώσεις. Η κέτσαπ διαφημίστηκε στα παιδιά με σποτάκια που τόνιζαν πώς το νέο ακροφύσιο θα τους επέτρεπε να ζωγραφίζουν πάνω στο φαγητό τους.
Αν και το προϊόν αρχικά είχε επιτυχία, καταργήθηκε το 2006, καθώς οι πελάτες επέστρεψαν στην κανονική κόκκινη κέτσαπ.
Το μπέργκερ Arch Deluxe των McDonald’s
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα McDonald’s επιχείρησαν να «εκθρονίσουν» το Big Mac από τον κατάλογό τους με ένα νέο προϊόν. Η αλυσίδα fast food φέρεται να ξόδεψε 200 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη και την καμπάνια του Arch Deluxe.
«Το πρόβλημα είναι ότι δεν άρεσε σε κανέναν. Οι συνεργάτες του franchise έβρισκαν δύσκολη την παρασκευή του επειδή απαιτούσε νέα σάλτσα, ψωμάκια και καρυκεύματα, γεγονός που προκαλούσε προβλήματα στη λειτουργία των καταστημάτων. Στο μεταξύ, οι πελάτες θεωρούσαν πως ήταν ακριβό. Αφαιρέθηκε από τα μενού το 2000», σημειώνει το CNBC.
Κατεψυγμένα γεύματα από την Colgate
Την δεκαετία του 1980, η Colgate, πειραματίστηκε με προϊόντα που δεν σχετίζονταν με τη στοματική υγιεινή, διαφημίζοντας κατεψυγμένα λαζάνια.
Τα δημητριακά με γεύση πορτοκαλιού από την Kellogg’s
Το 1985 η Kellogg’s λάνσαρε μία σειρά δημητριακών με «φυσικές γεύσεις», υποστηρίζοντας πως ένα μπολ από αυτά θα εξασφάλιζε την ίδια βιταμίνη C που έχουν και 120 ml χυμού πορτοκαλιού. Μετά από περίπου ένα χρόνο, διεκόπη η κυκλοφορία τους.
Η Crystal Pepsi
Το 1992, η Pepsi ήταν πεπεισμένη πως αρκετοί καταναλωτές αναζητούσαν ένα προϊόν χωρίς καφεΐνη, που θα διατηρούσε τη γεύση του κλασικού αναψυκτικού. Όμως η διάφανη, Crystal Pepsi κατέβηκε από τα ράφια των καταστημάτων πριν κλείσει διετία.
Σε συνέντευξή του στον Thrillist, το πρώην στέλεχος του τμήματος προώθησης της Pepsi που είχε προτείνει την ιδέα, αποκάλεσε την Crystal Pepsi «πιθανότατα την καλύτερη ιδέα που είχα ποτέ, και την πιο λειψά εκτελεσμένη».
Πηγή: CNBC
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr