Το ελληνικό νησί που βοηθά την Ευρώπη να λύσει την ενεργειακή κρίση

1 year ago 84

Ο ρόλος που έχουν διαδραματίσει οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην αντικατάσταση των ρωσικών προμηθειών, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, και την αποκλιμάκωση των ευρωπαϊκών τιμών είναι γνωστός.

Οι εισαγωγές LNG θα είναι κρίσιμης σημασίας για την Ευρώπη φέτος αλλά και τον επόμενο χειμώνα, σημειώνει ρεπορτάζ του CNBC το οποίο αναφέρεται στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας που είναι ο μοναδικός σταθμό παραλαβής, αποθήκευσης και υγροποίησης του ορυκτού καυσίμου στην Ελλάδα που μεταφέρεται έπειτα σε ολόκληρη την χώρα.

«Ο αφανής ήρωας στην ενεργειακή κρίση της Ευρώπης» αναφέρει το δημοσίευμα που συνοδεύεται από βίντεο στις εγκαταστάσεις της Ρεθυθούσας, στο οποίο περιγράφεται η διαδικασία που ακολουθείται και οι προορισμοί του LNG (σε διάφορες περιοχής της Ελλάδας και τις γειτονικές χώρες).

Η ενεργειακή κρίση άλλαξε τα δεδομένα στη Ρεθυθούσα, όπως σημειώνει ο διευθυντής της εγκατάστασης Αριστοτέλης Νάστος. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει, ενώ παλιότερα η εγκατάσταση λάμβανε προμήθειες από τέσσερα με πέντε δεξαμενόπλοια τον μήνα, μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία ο αρθιθμός αυτός έχει διπλασιαστεί, στα δέκα φορτία τον μήνα. Επίσης, έχει αυξηθεί ο όγκος της υγροποίησης του LNG, από τους 5 με 800 μετρικούς τόνους ανά ώρα στους 1.400 μετρικούς τόνους την ώρα, και ο σταθμός λειτουργεί δηλαδή στο ανώτατο επίπεδό του.


Στο ρεπορτάζ αναφέρεται επίσης ότι ορισμένες χώρες δεν διαθέτουν τις κατάλληλες εγκαταστάσεις για την εισαγωγή LNG, γεγονός που ενίσχυσε την εξάρτησή τους από τις ρωσικές προμήθειες που με τη σειρά του κατέστησε πιο δύσκολη έπειτα την αντικατάστασή τους.

Πάντως «η Ευρώπη προσπαθεί πολύ σκληρά», όπως δηλώνει ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας. «Η Ελλάδα μετατρέπεται στην βασική πύλη εισόδου LNG για τη νοτιοανατολική Ευρώπη», σημειώνει υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή των υποδομών «χρειάζεται χρόνο».

Στο αφιέρωμα αναφέρεται επίσης η νέα μονάδα φυσικού αερίου FSRU στη Ρεβυθούσα, με την προσθήκη της οποίας αυξάνεται κατά 70% η δυναμικότητα του σταθμού, με την σημείωση ότι οι νέες μονάδες αυξάνουν τις δυνατότητες αποθήκευσης. Ωστόσο, η προμήθεια LNG είναι το ζήτημα που παραμένει, σημειώνει εξηγώντας πως η ανάκαμψη της ζήτησης από την Κίνα θα μπορούσε να αυξήσει τον ανταγωνισμό για τις προμήθειες και να ωθήσει υψηλότερα τις τιμές.

«Για την ώρα, η Ευρώπη φαίνεται ότι έχει αποφύγει το χειρότερο σενάριο για τον χειμώνα», σημειώνει το CNBC υπογραμμίζοντας πως η εξασφάλιση των απαραίτητων προμηθειών για τον επόμενο χειμώνα θα είναι μεγαλύτερη πρόκληση. «Για την ώρα το LNG θεωρείται ως ένα σημαντικό καύσιμο που θα βγάλει την Ευρώπη από την ενεργειακή κρίση», αναφέρει συμπληρώνοντας ότι ορισμένες εγκαταστάσεις μπορούν να μετατραπούν ώστε να λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο μέλλον. Μάλιστα ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι οι υποδομές LNG θα μπορούσαν πιθανώς να χρησιμοποιηθούν αργότερα για τη χρήση υδρογόνου.

naftemporiki.gr

Read Original