Το BuzzFeed «κατεβάζει» την ιστοσελίδα του μετά από 12 χρόνια λειτουργίας

1 year ago 57

Το BuzzFeed απολύει το 15% του εργατικού δυναμικού του, περίπου 180 εργαζόμενους και κλείνει το τμήμα ειδήσεων BuzzFeed News, σύμφωνα με μια εσωτερική ανακοίνωση που έκανε ο CEO του ομίλου Τζόνα Περέτι στο προσωπικό σήμερα Πέμπτη.

«Όσο γίνονται απολύσεις σε κάθε τμήμα σχεδόν, αποφασίσαμε ότι ο όμιλος δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει να χρηματοδοτεί το BuzzFeed News ως αυτόνομο οργανισμό», δήλωσε στους εργαζόμενους ο Τζόνα Περέτι και δημοσίευσαν το CNN και το NBC .

«Ως εκ τούτου, θα συνεργαστούμε με το σωματείο News Guild σχετικά με τα σχέδιά μας για τη μείωση του κόστους και το τι θα σημαίνει αυτό για τα μέλη του συνδικάτου που επηρεάζονται», πρόσθεσε στο εσωτερικό email που έστειλε ο Τζόνα Περέτι.

Το BuzzFeed «κατεβάζει» την ιστοσελίδα του μετά από 12 χρόνια λειτουργίας-1

Όπως αναφέρουν τα διεθνή ΜΜΕ, ο όμιλος του BuzzFeed θα συνεχίσει να μεταδίδει ειδήσεις μέσω της Huffington Post και οι εργαζόμενοι του BuzzFeed News πιθανότατα θα απορροφηθούν από το συγκεκριμένο μέσο, το οποίο «είναι κερδοφόρο με ένα πιστό κοινό αναγνωστών», αναφέρθηκε στο email.

Το BuzzFeed συγκέντρωσε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές στις αρχές της δεκαετίας του 2010, καθώς εκμεταλλεύτηκε την «έκρηξη» των κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook και το Twitter για τη διανομή περιεχομένου του. Παράλληλα προσέλαβε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, επένδυσε σε πρωτογενές υλικό και έρευνα που κορυφώθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ το 2012 για το ρεπορτάζ σχετικά με τη μεταχείριση των μουσουλμάνων στην Κίνα. 

Το 2017, το BuzzFeed δημοσίευσε μια έκθεση με μη επαληθευμένες πληροφορίες για τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος μόλις είχε εκλεγεί πρόεδρος. Στο έγγραφο, μεταξύ άλλων, αναφερόταν ότι οι Ρώσοι είχαν βίντεο στο οποίο ο πρώην αμερικανός πρόεδρος βρισκόταν σε δωμάτιο ξενοδοχείου στο οποίο κάποτε έμεινε ο Μπαράκ Ομπάμα και παρακολουθούσε πόρνες να προβαίνουν σε σεξουαλικές πράξεις. Η απόφαση της εταιρείας να δημοσιεύσει την έκθεση αντιμετωπίστηκε με αποδοκιμασία από επικριτές των μέσων ενημέρωσης, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν ανεύθυνο να δημοσιοποιήσει χωρίς εκτενή έλεγχο. Το BuzzFeed και ο Μπεν Σμιθ, ο τότε εκδότης, υπερασπίστηκαν την απόφαση, λέγοντας ότι το κοινό είχε δικαίωμα στις πληροφορίες που κυκλοφορούσαν στα υψηλά κλιμάκια στην Ουάσινγκτον.

Η απόφαση του BuzzFeed είναι η τελευταία σε μια σειρά αποτυχιών που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες ψηφιακών μέσων ενημέρωσης. Κάποτε στο επίκεντρο αισιοδοξίας και επενδύσεων από τους τιτάνες του κλάδου, όπως η Disney και η Comcast, οι εταιρείες νέων μέσων ενημέρωσης όπως το BuzzFeed, η Vox Media και το Vice απέτυχαν να ανταποκριθούν στις προηγουμένως υψηλές αποτιμήσεις τους.

Όπως αναφέρει ο Guardian οι οικονομικές προκλήσεις της BuzzFeed αντικατοπτρίζουν τις προκλήσεις του κλάδου των διαδικτυακών ενημερωτικών  ειδήσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2014 η Disney εξέτασε το ενδεχόμενο να αγοράσει τον ιστότοπο για περίπου 1 δισ. δολάρια, αλλά δεν κατέστη δυνατή η συμφωνία. Η εταιρεία εισήχθη τελικά στο χρηματιστήριο επτά χρόνια αργότερα, από τότε η τιμή της μετοχής της έχει καταρρεύσει, με την επιχείρηση να αποτιμάται σήμερα σε λιγότερο από 100 εκατ. δολάρια.

Mε πληροφορίες από Variety, Νew York Times, Reuters

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Read Original