Με αύξηση κεφαλαίου και τοποθετήσεις από ενδιαφερόμενους επενδυτές σε πακέτα μετοχών πρόκειται η ακτοπλοϊκή Attica Group, όχι μόνο να παραμείνει στο ελληνικό χρηματιστήριο, αλλά και να αποκτήσει πολλούς περισσότερους Ελληνες ιδιώτες μικροεπενδυτές.
Η αύξηση κεφαλαίου, εξηγούν τραπεζικές πηγές, θα γίνει με σκοπό την άντληση πόρων που θα χρησιμοποιηθούν για να καλυφθεί μέρος της συμμετοχής με ίδια κεφάλαια στο επενδυτικό και ναυπηγικό πρόγραμμα της ακτοπλοϊκής, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισεκατομμυρίου, προκειμένου ο όμιλος να ναυπηγήσει καινούργια πλοία με ελαχιστοποιημένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να αναβαθμίσει τον υπάρχοντα στόλο του.
Αυτό είναι το σχέδιο της STRIX Holdings, βασικού πιστωτή σήμερα της MIG και μελλοντικού βασικού μετόχου της Attica Group, εφόσον ολοκληρωθεί η ανταλλαγή απαιτήσεων 443 εκατομμυρίων της STRIX από τη MIG με αντάλλαγμα μετοχών της Attica που κατέχει η MIG και οι οποίες αντιστοιχούν στο 79,38% του μετοχικού κεφαλαίου της ακτοπλοϊκής. Η STRIX, συγγενής εταιρεία της Πειραιώς, θα καταστεί έτσι μέτοχος άνω του 90% στην Attica (κατέχει ήδη 12%).
Τα σχέδια διασφάλισης της ελληνικότητας και ανάπτυξης της εταιρείας.
Η συμφωνία αυτή έχει εγκριθεί από τη γενική συνέλευση της MIG, αλλά δεν θα υλοποιηθεί πριν ληφθούν οι σχετικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατόπιν και σχετικών οδηγιών της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία εξαντλεί κάθε σχολαστικότητα προκειμένου η διαδικασία να είναι αδιάβλητη από κάθε λογής προσφυγές. Οπως αυτές που επιχειρεί ο βασικός ανταγωνιστής της Attica Group, o όμιλος Μάριου Ηλιόπουλου που ελέγχει τη Seajets.
Πριν από την αύξηση κεφαλαίου της Attica, με την οποία θα δοθεί η ευκαιρία στο ευρύ επενδυτικό κοινό να συμμετάσχει στο success story του ακτοπλοϊκού ομίλου και του ελληνικού τουρισμού, θα έχει προηγηθεί υποχρεωτική δημόσια πρόταση της STRIX προς όλους τους μετόχους της Attica.
Επίσης θα έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση με την ΑΝΕΚ, μέσω της οποίας η Attica θα εξελιχθεί, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο συμβουλευτικό ναυτιλιακό οίκο Shippax, σε έναν κολοσσό που θα είναι Νο2 παγκοσμίως σε μεταφορική ικανότητα επιβατών, Νο5 σε χιλιόμετρα γκαράζ και Νο5 σε ολική χωρητικότητα στόλου. Ηδη η συμφωνία μεταξύ STRIX και MIG αποτιμά, πριν καν τη συγχώνευση με την ΑΝΕΚ, την Attica άνω του ενός δισεκατομμυρίου σε όρους αξίας επιχείρησης (EV).
Προκειμένου να οδηγήσει τον στόλο αυτό προς μηδενικές καθαρές εκπομπές άνθρακα από το 2050 και μετά, η ελληνική διοίκησή της σκοπεύει να πραγματοποιήσει επενδύσεις που ο όγκος τους δεν έχει ξαναγίνει στην ελληνική ακτοπλοΐα τις τελευταίες δεκαετίες. Οπως έχει εξηγήσει, μιλώντας αποκλειστικά στην «Καθημερινή», ο εκτελεστικός πρόεδρος της Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας, βιομηχανίες μεγάλης εντάσεως κεφαλαίου όπως η ακτοπλοΐα απαιτούν σοβαρά κεφάλαια. «Τέτοιου είδους κεφάλαια μπορούν να εξευρεθούν συνδυαστικά με ίδια κεφάλαια, αύξηση κεφαλαίου, δάνεια και επιδοτήσεις και στην περίπτωση της Attica η δρομολογούμενη από τη MIG έξοδός της από το μετοχικό κεφάλαιο και η αντικατάστασή της από ένα νέο σχήμα με μηδενικό δανεισμό, όπως είναι η STRIX Holdings, σε συνδυασμό με την υποστήριξη των ελληνικών και ξένων τραπεζών, αλλά και της χρηματοδότησης που έχει εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και άλλους πόρους που προκύπτουν από επιδοτήσεις που προβλέπουν οι σχεδιασμοί του υπουργείου ναυτιλίας, αλλά και εργαλεία σαν την έκδοση πράσινων ομολόγων, αποτελούν το ιδανικό χρηματοδοτικό σχήμα για τα σχέδια της επόμενης μέρας της ελληνικής ακτοπλοΐας».