Τα smartphones «μπλόκαραν» από το κόστος διαβίωσης

1 year ago 220

Τη μεγαλύτερη πτώση όλων των εποχών παρουσίασαν οι πωλήσεις έξυπνων κινητών παγκοσμίως τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022.

Ήταν ένα έτος που στιγματίστηκε από το εκρηκτικό μίγμα του υψηλού πληθωρισμού και των ανησυχιών για ύφεση, με αποτέλεσμα τη συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών, ειδικά στις πιο ευάλωτες οικονομίες, όπως Ευρωζώνη και Βρετανία. Ακόμη χειρότερα, οι προβλέψεις αναλυτών της αγοράς δεν κάνουν λόγο για ανάκαμψη πριν από τα τέλη του 2023, καθώς ακόμη και εάν δεν επαληθευτούν τα χειρότερα σενάρια για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας φέτος, αποφεύγοντας τελικά την ύφεση, οι καταναλωτές θα παραμείνουν επιφυλακτικοί εν μέσω της έντονης αβεβαιότητας, αλλά και της κρίσης του κόστους διαβίωσης από τις υψηλές τιμές τροφίμων.

Στη διάρκεια του τριμήνου Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2022 οι εταιρείες ηλεκτρονικών πώλησαν 300,3 εκατ. έξυπνα κινητά, νούμερο μειωμένο κατά 18,3% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC, πτώση που είναι η μεγαλύτερη στα χρονικά σε τριμηνιαία βάση. «Ουδέποτε είδαμε σε τρίμηνο εορταστικής περιόδου μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις έξυπνων κινητών. Η εξασθενημένη ζήτηση και τα μεγάλα αποθέματα επέφεραν καίριο πλήγμα», σύμφωνα με τον διευθυντή έρευνας της IDC, Ναμπίλα Πόπαλ, ο οποίος εξηγεί ότι οι μεγάλες προσφορές στο τρίμηνο βοήθησαν τις εταιρείες να εξαντλήσουν τα αποθέματά τους παρά να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, πωλήθηκαν 1,21 δισ. έξυπνα κινητά, νούμερο που είναι το χαμηλότερο σε ετήσια βάση από το 2013, εξαιτίας της σημαντικά μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης, του πληθωρισμού και της οικονομικής αβεβαιότητας. Η IDC επισημαίνει ότι το «δύσκολο κλείσιμο του 2022 θέτει υπό σοβαρή αμφισβήτηση την πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,8% για το 2023, με υψηλό κίνδυνο πλέον αναθεώρησης επί τα χείρω. Mε την πτώση του 2022 να είναι μεγαλύτερη από 11%, το 2023 προβλέπεται να είναι έτος έντονης επιφυλακτικότητας, με τους κατασκευαστές να επανεξετάζουν το χαρτοφυλάκιο των συσκευών τους και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για να μη δημιουργήσουν υπερβολικά μεγάλα αποθέματα όπως πέρυσι», σημειώνει η IDC.

Οι πωλήσεις που έκαναν οι τρεις μεγάλοι

Η Apple διατήρησε την πρώτη θέση στην αγορά έξυπνων κινητών, πωλώντας 72,3 εκατ. iPhones στο τέταρτο τρίμηνο του 2022, χαμηλότερα 14,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, σύμφωνα με την IDC, με μερίδιο αγοράς 24,1%. Η πτώση αυτή σημειώθηκε παρά το γεγονός ότι η Apple παρουσίασε τα τελευταία μοντέλα της, μεταξύ των οποίων και τη νέα σειρά των iPhone 14, λίγο πριν από την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Ο αμερικανικός κολοσσός αντιμετώπισε σειρά προβλημάτων στην αλυσίδα προσφοράς του το προηγούμενο τρίμηνο, από τη στιγμή που η μεγαλύτερη μονάδα του στην κατασκευή iPhone, στο Ζενγκζού της Κίνας, ανέστειλε την παραγωγή εξαιτίας του νέου κύματος κορονοϊού και των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Πτώση 15,6% παρουσίασαν και οι πωλήσεις της Samsung, του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή έξυπνων κινητών, φθάνοντας τα 58,2 εκατ. συσκευές. Η νοτιοκορεατική κατασκευάστρια δεν παρουσίασε νέο μοντέλο στο τέταρτο τρίμηνο του 2022, όμως έχει προγραμματίσει παρουσίαση για την 1η Φεβρουαρίου, στην οποία πιθανότατα να λανσάρει νέα συσκευή. Η Samsung ανακοίνωσε εξάλλου και τη μεγαλύτερη τριμηνιαία πτώση κερδών σε διάρκεια δεκαετίας, κυρίως εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης για ημιαγωγούς, δεδομένου ότι η εταιρεία είναι κορυφαίος προμηθευτής τσιπ μνήμης για τη βιομηχανία έξυπνων συσκευών. Γι’ αυτό και οι πωλήσεις έξυπνων κινητών αποτελούν βαρόμετρο και για τη ζήτηση για επεξεργαστές, με την Korea Development Bank να προβλέπει ότι οι εξαγωγές τσιπ από τη Ν. Κορέα θα συρρικνωθούν 9,8% φέτος.

Στην τρίτη θέση η κινεζική Xiaomi, η οποία πώλησε 33,2 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος 26,3% σε ετήσια βάση – πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών έξυπνων κινητών, συμπεριλαμβανομένων και των κινεζικών Oppo και Vivo.

Read Original