ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ 29.03.2023 | 16:58
Η Kia προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του ολοκαίνουριου μεγάλου της SUV, με την αποκάλυψη όλων των τεχνικών στοιχείων και χαρακτηριστικών του μοντέλου.
Μετά τη μερική αποκάλυψη του ολοκαίνουριου EV9 πριν λίγες μέρες, η Kia προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του αμιγούς ηλεκτρικού SUV της, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα της γκάμας των BEV μοντέλων της. Η παρουσίαση έγινε ακριβώς ένα χρόνο μετά το EV9 Concept που μας είχε προϊδεάσει από τον Μάρτιο του ‘22 για το νέο μοντέλο.
Το νέο EV9 έρχεται με ισχύ έως 385 ίππους, αυτονομία μπαταρίας που ξεπερνά ακόμη και τα 540 km, ικανότητα ταχείας φόρτισης με ενέργειας που αρκεί για απόσταση 239 km σε μόλις 15’, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 και δυνατότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από το αυτοκίνητο πίσω στο δίκτυο (V2G).
Η εμφάνιση του EV9 είναι αναμφίβολα επιβλητική - αλλά αυτό ήδη το γνωρίζαμε. Το μεγάλο SUV έχει μήκος 5,01 m, πλάτος 1,98 m και ύψος 1,75 m και χαρακτηρίζεται από απλές γραμμές, καθαρές επιφάνειες και το μοτίβο του πολύγωνου. Κυρίαρχα στοιχεία είναι η μάσκα “Digital Tiger Face”, τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που διατρέχουν τις γωνίες του αμαξώματος και η τριγωνική τρίτη κολώνα. Εντυπωσιακά μεγάλοι είναι οι τροχοί με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ζάντες 21, 20 και 19 ιντσών.
Το Kia EV9 θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες. Η πρώτη με χωρητικότητα 76,1 kWh προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση Rear Wheel Drive (RWD – κίνηση στους πίσω τροχούς), ενώ η μεγαλύτερη των 99,8 kWh τοποθετείται και στις δύο εκδόσεις του SUV: RWD Long Range και All Wheel Drive (AWD – τετρακίνητη).
Η ηλεκτρική αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 541 km στην έκδοση RWD Long Range με τροχούς 19’’, ενώ – όπως προαναφέραμε - η εξαιρετικά γρήγορη δυνατότητα φόρτισης που εξασφαλίζει το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800 volt, επιτρέπει επαρκή φόρτιση της μπαταρίας για 239 km σε περίπου 15 λεπτά.
Στην έκδοση RWD Long Range χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 350 Nm και η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί 9,4’’. Μια πιο ισχυρή παραλλαγή της ίδιας έκδοσης με απόδοση 218 PS και 350 Nm κάνει το 0-100 km/h σε 8,2’’. Η τετρακίνητη έκδοση AWD είναι εξοπλισμένη με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν συνολική ισχύ 386 ίππους και ροπή 600 Nm.
Αυτός ο ισχυρός συνδυασμός επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6,0’’, χρόνος που πέφτει στα 5,3’’ με την προαιρετική λειτουργία Boost (μέσω του Kia Connect Store) που αυξάνει τη μέγιστη ροπή στα 700 Nm!
Το εσωτερικό του EV9 δίνει έμφαση στην ευρυχωρία, την άνεση και την τεχνολογία. Το μακρύ μεταξόνιο των 3.100 mm επιτρέπει την ύπαρξη τριών σειρών καθισμάτων, ενώ υπάρχουν δύο διαθέσιμες διατάξεις: 6-θέσια και 7-θέσια. Ξεκινώντας από πίσω, εντύπωση κάνει η ευρυχωρία που υπάρχει για τους επιβάτες της τρίτης σειράς, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Όσοι καθίσουν εκεί, θα βρουν επίσης ποτηροθήκες και σημεία φόρτισης για φορητές συσκευές.
Οι επιβάτες που κάθονται στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούν ταυτόχρονα να ξαπλώσουν τα καθίσματα τους για να χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν όταν το EV9 φορτίζει. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν μάλιστα να περιστραφούν εύκολα κατά 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να έχουν επαφή και να επικοινωνούν με αυτούς που κάθονται στην 3η σειρά.
Το εσωτερικό χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά που διακρίνονται για την ποιότητα και την αίσθηση πολυτέλειας - το EV9 είναι άλλωστε το πρώτο μοντέλο της Kia όπου εφαρμόζεται η σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος με παράλληλη εφαρμογή εναλλακτικών, βιώσιμων υλικών.
Το ταμπλό έχει λιτή αισθητική με ελάχιστους διακόπτες και φιλοξενεί 2 οθόνες 12,3 ιντσών, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής για το σύστημα πολυμέσων. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένης μιας ευρύχωρης θήκης που βρίσκεται στη βάση της.
Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το Kia Connect Store, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν ενημερώσεις Over the Air (OTA) και να αγοράζουν ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες οποιαδήποτε στιγμή, έτσι ώστε να αναβαθμίζουν συνεχώς το EV9 τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν την αντιπροσωπεία. Για παράδειγμα, θα μπορούν να προσθέσουν την λειτουργία “Lighting Pattern” στη μάσκα ή να “ξεκλειδώσουν” τα επιπλέον 100 Nm ροπής για τον ηλεκτροκινητήρα με την προαιρετική λειτουργία Boost,
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί φυσικά και στα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Οι πολυάριθμες τεχνολογικές προσθήκες περιλαμβάνουν το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP), το οποίο θα είναι διαθέσιμο στο Kia EV9 GT-Line, επιτρέποντας την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 (σε επιλεγμένες αγορές).
Δεκαπέντε αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο lidars, επιτρέπουν την ανίχνευση αντικειμένων σε ένα πλήρες οπτικό πεδίο 360 μοιρών για την άμεση αντίδραση στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης (δρόμος και άλλα οχήματα) αποτρέποντας πιθανές συγκρούσεις. Το αυτοκίνητο θα είναι έτσι σε θέση να αυτοματοποιεί την οδήγηση υπό όρους - όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν - επιτρέποντας στον οδηγό να κάνει προσωρινά ένα διάλειμμα από τον έλεγχο του οχήματος.
Άλλα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι τα:
- Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) που επιτρέπει στο EV9 να παρκάρει μόνο του χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού, είτε μέσα είτε έξω από το όχημα, με τον οδηγό να ξεκινά τη διαδικασία μέσω του έξυπνου κλειδιού Kia που ονομάζεται Digital Key 2.
- Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA).
- Σύστημα υποστήριξης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LKA).
- Έξυπνο σύστημα υποβοήθησης ορίου ταχύτητας (ISLA).
- Smart Cruise Control (NSCC) που βασίζεται σε πλοήγηση και διασφαλίζει την ασφαλή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
- Highway Driving Assist 2 (HDA 2) που επιτρέπει την αλλαγή λωρίδας και χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα hands-on ανίχνευσης (HOD) για τη διασφάλιση της εμπλοκής του οδηγού σε ατύχημα.
Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στο Seoul Mobility Show 2023 και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, στις αρχές Απριλίου. Το Kia EV9 αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στο τέλος του έτους με αρχές του ‘24.