Αφθαστο tailoring στο φθινοπωρινό Βερολίνο με το Οσκαρ της πρωταγωνίστριας να θεωρείται κιόλας δεδομένο
Δεν είναι μόνο απαράμιλλο υποκριτικό επίτευγμα η μεταμόρφωση της super star Κέιτ Μπλάνσετ σε «μαέστρο της ελίτ», στο πολυαναμενόμενο ψυχολογικό δράμα «Tar». Η ταινία που μόλις έφθασε στη Πάτρα, με τα διεθνή δημοσιεύματα να επιβεβαιώνουν πως η πρωταγωνίστρια έχει ήδη το Οσκαρ στο τσεπάκι της, διαθέτει μια εξαιρετική αισθητική που υμνεί το ανδρόγυνο style και το tailoring υψηλής ποιότητας σε σημείο να «επεμβαίνει» στο χαρακτήρα και τη συμπεριφορά. Και η ίδια η ηθοποιός ομολογεί πως τα άψογα ραμμένα κοστούμια αποτέλεσαν ένα πολύτιμο «εργαλείο» για να ανταποκριθεί στο ρόλο. Ως φημισμένη μαέστρος κλασικής μουσικής, Λίντια Ταρ, ντύνεται με έμπνευση το πρότυπό της, τον μεγάλο αυστριακό αρχιμουσικό Herbert von Karajan. Η ενδυματολόγος Bina Daigeler αναφέρει πως τα κοστούμια της Μπλάνσετ τιμούν το classic & elegant wardrobe style του ειδώλου της, που λάτρευε τα κομψά σακάκια και πουλόβερ. Πρόκειται για κομμάτια custom made με άψογη ραφή ακριβείας και τέλεια εφαρμογή. Υποτίθεται βέβαια πως η ηρωίδα παραγγέλνει τα κοστούμια της στο φημισμένο γερμανικό ατελιέ Egon Brandstetter και παίρνει μέτρα σε μια σκηνή που έχουμε συνηθίσει με άνδρες ηθοποιούς. «Αυτή και μόνο η εικόνα μιλάει για πολιτική πράξη» λέει η Μπλάνσετ. «Μπορούν και οι γυναίκες να νιώθουν άνετα έτσι ντυμένες, αλλά πρέπει να είναι στην κορυφή για να σταθούν στο podium».
Η Λύδια Ταρ είναι μια διασημότητα που ετοιμάζεται να ανεβάσει με τη συμφωνική ορχήστρα του Βερολίνου (πόλη στην οποία ζει με την σύντροφο και το παιδί τους) την 5η Συμφωνία του Μάλερ. Ζει μια πειθαρχημένη, προνομιακή ζωή ώστε η δουλειά της να προσεγγίζει πάντα το τέλειο, ώσπου κάποιες καταστάσεις διαλύουν το ιδανικό σκηνικό. Τότε και μόνο την βλέπουμε με πιο χαλαρά looks, αθλητικά και καπέλο baseball.
Στο πρώτο μέρος της ταινίας πάντως τα κοστούμια κλέβουν την παράσταση. Ονομαστά fashion media γράφουν για τη μοναδικότητα της power chic fashion χρίζοντας την Μπλάνσετ menswear icon. Το Harper’s Bazaar μιλάει για «κοστούμια που σε κάνουν να κλάψεις» με την υπεροχή τους. Το Vanity Fair λέει «Στο Tar τα κοστούμια κάνουν το μαέστρο». Η ενδυματολόγος μας περιγράφει μαγικά κομμάτια με ουδέτερη παλέτα που ταιριάζουν υπέροχα στην ατμόσφαιρα του φθινοπωρινού Βερολίνου. Είναι μέρος της προσωπικότητας και της δόξας του κεντρικού χαρακτήρα, μια δυναμικής λεσβίας ανώτατου καλλιτεχνικού status που έχει μάθει να διευθύνει τη ζωή και τους ανθρώπους γύρω της όπως τους μουσικούς της.
Να προσθέσουμε τέλος, πως το «Tar» δεν είναι η ταινία με τις περισσότερες οσκαρικές υποψηφιότητες (μόλις 6 έναντι 11 και 9 των ακλόνητων φαβορί «Τα πάντα όλα» και τα «Πνεύματα του Ινισέριν») αλλά πρόκειται για ένα ιδιοφυές έργο του Τοντ Φιλντ και τη σημαντικότερη κινηματογραφική δουλειά της σεζόν σύμφωνα με μεγάλη μερίδα ειδικών.