Οι υλικές περιγραφές του έρωτα (υγρός, βρόμικος, απαλός, ελαφρύς, καθαρός) όπως διατυπώνονται στο Συμπόσιο του Πλάτωνα και αποδίδονται στη σημερινή γλώσσα, ώθησαν τη χορογράφο Ηρώ Βασάλου να ξανασκύψει πάνω στο αρχαίο κείμενο και να το μεταφέρει στη σκηνή, δίνοντας έμφαση στην ύλη. «Μιλώντας για τον έρωτα με την ομάδα μου, αναφερθήκαμε πολύ στις αναπαραστάσεις του. Τι ήταν ρομαντικό, ιδανικό σε κάθε εποχή; Ποια ήταν η χολιγουντιανή εκδοχή του έρωτα σε κάθε χρονική περίοδο; Επιμείναμε πολύ στην ύλη και την εικόνα», σημειώνει η χορογράφος. Στην παράσταση Symposium, τέσσερις χορευτές και μια μουσικός αλληλεπιδρούν με διάφορα υλικά –χώμα, γύψο, μπογιά, νερό, πορτοκάλια, ύφασμα– και μεταφράζουν σε ζωντανές εικόνες το εγκώμιο που πλέκει ο Πλάτωνας στον έρωτα ως σωματική κατάσταση, ως πνευματική αναζήτηση και κοινωνική συνθήκη. «Δεν είναι απαραίτητο να έχει διαβάσει κάποιος το Συμπόσιο για να παρακολουθήσει την παράσταση. Υπάρχει σίγουρα ένα γαργάλημα όταν έχεις επαφή με ένα κείμενο και περιμένεις να δεις πώς αυτό διασκευάζεται για τη σκηνή και από την άλλη η δουλειά αυτή βάζει ένα στοίχημα με το κατά πόσο θα γεννήσει ελεύθερους συνειρμούς. Ο έρωτας έχει κάτι επαναστατικό όταν σε ωθεί να φύγεις από τη λογική και να αφεθείς στις αισθήσεις σου».
INFO
Από 10 έως 12/03, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη, megaron.gr