Ενα ρεκόρ έσπασε η περιουσία του ιδρυτή και δημιουργού του πολυσυλλεκτικού ομίλου υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας LVMH, Μπερνάρ Αρνό, διότι εκτοξεύθηκε πάνω από τα 200 δισ. δολάρια.
Είναι ο τρίτος άνθρωπος, μετά τον Ελον Μασκ και τον Τζεφ Μπέζος, που έφθασε σε αυτό το ορόσημο, μιας και τώρα έχει στα χέρια του 201 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της Τρίτης στον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg.
Μοχλός της εξέλιξης αυτής υπήρξε η πορεία της τιμής της μετοχής του LVMH, η οποία ανήλθε σχεδόν κατά 25% φέτος, όπως αναφέρει σχετικά η ενημερωτική ιστοσελίδα businessinsider.com. Συν τοις άλλοις, ο Γάλλος μεγιστάνας εξασφάλισε ακόμη μία πρωτιά: είναι ο πρώτος εκτός Ηνωμένων Πολιτειών με περιουσία μεγαλύτερη των 200 δισ. δολαρίων (έστω και προσωρινά αναλόγως διακυμάνσεων μετοχής), ενώ ο πλούτος του συνδέεται άμεσα με το 97,5% που κατέχει στην εταιρεία συμμετοχών του οίκου μόδας και ειδών πολυτελείας Christian Dior, ο οποίος με τη σειρά του ελέγχει το 41,4% του LVMH. Η τιμή της μετοχής του LVMH ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση της Τρίτης στο χρηματιστήριο Euronext του Παρισιού με κέρδη 0,8% στα 851 ευρώ, ενώ από τις αρχές του 2023 έχει συνολικά άνοδο της τάξεως του 25%.
Η καθαρή αξία της εκτεταμένης περιουσίας του Γάλλου μεγιστάνα έχει διπλασιαστεί από τις αρχές του 2020 εν μέσω έντονης ζήτησης για τα είδη πολυτελείας, διότι, αν και υπήρχαν κατά την πανδημία έντονοι περιορισμοί διά ζώσης αγορών, σημειώθηκε έκρηξη στις ηλεκτρονικές.
Οι καταναλωτές και καταναλώτριες στράφηκαν σε τσάντες επώνυμων σχεδιαστών και πανάκριβα ρολόγια κατά τη διάρκεια της περιόδου εκείνης. Αυτή η ζωηρή διάθεση για προϊόντα πολυτελείας βοήθησε τον LVMH, ο οποίος κατέχει μια σειρά από πολυτελή εμπορικά σήματα υψηλής ραπτικής και αξεσουάρ, όπως η εταιρεία κατασκευής δερματίνων ειδών Louis Vuitton, η κοσμηματοποιία Tiffany & Co. και η ωρολογοποιία TAG Heuer.
Ο LVMH κατέγραψε ετήσια αύξηση 23% στα έσοδά του, αλλά και στα κέρδη από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες το 2022, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του. Η γενιά των μιλένιαλ και η γενιά Ζ επηρεάζουν και διαμορφώνουν την ανάπτυξη στην αγορά ειδών πολυτελείας παγκοσμίως.
Ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένας αριθμός-ρεκόρ Αμερικανών μεταξύ 18 και 29 ετών επιλέγουν να ζουν στο σπίτι με τους γονείς τους, σε ένα επίπεδο πρωτόγνωρο τα τελευταία 100 χρόνια από το «μεγάλο κραχ», αποδεσμεύοντας το διαθέσιμο εισόδημά τους από άλλες δαπάνες και κατευθύνοντάς το στα είδη πολυτελείας, όπως ανέφερε ο Νιντί Παντουράγκι του businessinsider.com τον Δεκέμβριο.
Tέλος, ο LVMH κάνει επίσης μια στοχευμένη εκστρατεία για να κερδίσει πελάτες στην Ασία. Οι καταναλωτές στην Κίνα αναμένεται να δώσουν ώθηση στον τομέα των ειδών πολυτελείας φέτος, ενισχύοντας τη ζήτηση για ρούχα υψηλής ποιότητας, αξεσουάρ και άλλα κατά 20% το 2023, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Morgan Stanley.