Την εκτίμηση πως «αν ίσχυε ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ», το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν, εξέφρασε ο πρώην υπουργός μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. «Εμείς αν έχουμε μερίδιο ευθύνης, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να το πάρουμε. Αλλά όχι έτσι. Τεκμηριωμένα και με στοιχεία. Το όλοι φταίνε δεν ισχύει. Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει» ανέφερε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι «είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα, αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;».
«Εμείς σταματήσαμε το τραμ»
Σημείωσε επίσης ότι κατέρρευσε όλο το σύστημα σε τέσσερα χρόνια, τονίζοντας πως ακολουθήθηκε μια άλλη λογική στην στελέχωση του ΟΣΕ. Επεσήμανε εξάλλου πως, όταν υπάρχει αναφορά για πρόβλημα ασφάλειας «σταματάς αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις τους όρους ασφαλούς λειτουργίας», προσθέτοντας ότι «εμείς έτσι σταματήσαμε το τραμ».
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε στη Λάρισα, ωστόσο ήταν τοπικό. Ανέφερε επιπλέον ότι υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης «που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς». «Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν» ανέφερε.
Υπογράμμισε επίσης ότι έπρεπε να υπάρχει προσωπικό και να γίνονται συντηρήσεις, προσθέτοντας ότι «επί των ημερών μας έγινε προκήρυξη και φέραμε πίσω προσωπικό που είχε φύγει το 2010. Είχαμε 1.200 άτομα προσωπικό και τώρα είναι περίπου 700». Πρόσθεσε ότι «στη Λάρισα ήταν 25 σταθμάρχες επί ΣΥΡΙΖΑ και τώρα είναι 10 και οι υπόλοιποι με μπλοκάκι. Επί ΣΥΡΙΖΑ το βράδυ υπήρχαν 2 σταθμάρχες και αν υπήρχε ένας, ήταν έμπειρος, όχι όπως τώρα».
«Τι άλλο υπήρχε για να μην γίνει το δυστύχημα; Ήταν έτοιμο το GSMR, η κινητή τηλεφωνία των τρένων. Έτοιμο. Παραδομένο. Πότε τελείωσε; Τελείωσε το 2018, μεταβιβαζόταν στον ΟΣΕ, έγιναν εκπαίδευση σε όλο το προσωπικό, τοποθετήθηκε και τέσσερα χρόνια δεν λειτούργησε. Γιατί; Έπρεπε να γίνει η πιστοποίηση στο Ικόνιο – Θριάσιο, η οποία τέσσερα χρόνια, δεν έγινε» συνέχισε ο πρώην υπουργός.
Ως προς τη σύμβαση 717, ανέφερε ότι επρόκειτο για ελλιπέστατη σύμβαση, τονίζοντας πως το 2016 έγινε συμπληρωματική. Επεσήμανε εξάλλου ότι το 2018 είχε παραδοθεί το 68% του έργου. «Για αυτά δεν αισθάνομαι ευθύνη. Το σκέφτομαι πολύ ειλικρινά. Προφανώς θα είχαμε και παραλήψεις, αλλά τα τρένα ήταν ασφαλή. Γιατί το τραμ που είδα ότι δεν είναι, το έκλεισα» ανέφερε.
Είπε επίσης πως «όλες αυτές τις ημέρες ρωτάει ο κόσμος που είναι ο Σπίρτζης. Με ζήτησε κανείς και κρύφτηκα; Έχω λόγο να κρυφτώ;» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Οταν βλέπεις να σπαράζουν οικογένειες, δεν είναι δυνατόν να βγω στα παράθυρα να τσακωθώ με τον Γεωργιάδη. Σεβάστηκα την μνήμη τους και για αυτό δεν βγήκα».
Οικονόμου για δηλώσεις Σπίρτζη: Μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων
Σε δήλωσή του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου ανέφερε ότι «ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: “Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς”.
«Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η κυβέρνηση της Ν.Δ.» πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Κάλεσε επίσης τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση.
Η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου:
«Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια Υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: “Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς”. Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν.
Ο κ. Σπίρτζης και η κυβέρνηση που υπηρέτησε δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η κυβέρνηση της Ν.Δ.
Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός. Για αυτό καλούμε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές».
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr