Η διαστημική εταιρεία SpaceX θα δαπανήσει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη του Starship φέτος, λίγο καιρό μετά την έκρηξη που σημειώθηκε στον πύραυλο.
«Η προσδοκία μου για την επόμενη πτήση θα είναι να φτάσουμε σε τροχιά», δήλωσε ο ιδρυτής της Έλον Μασκ, μιλώντας κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στο Twitter Spaces το Σάββατο. «Εξ όσων γνωρίζω, δεν χρειάζεται να αντλήσουμε πρόσθετη χρηματοδότηση για τη SpaceX», δήλωσε ο Μασκ.
Η SpaceX παραμένει μια ιδιωτική εταιρεία (δεν είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο) και δεν απαιτείται να αποκαλύψει τα έξοδα ανάπτυξής της.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία του Μασκ συγκέντρωσε χρηματοδότηση άνω των 2 δισ. δολαρίων το 2022, ενώ κατά τη διάρκεια ενός γύρου χρηματοδότησης τον Μάιο του ίδιου έτους αποτιμήθηκε στα 127 δισ. δολάρια.
Ο Μασκ, δήλωσε στο CNN το 2019 ότι πιστεύει ότι το κόστος ανάπτυξης του Starship θα είναι «πιο κοντά στα δύο ή τρία (δισεκατομμύρια δολάρια) παρά στα 10 (δισεκατομμύρια). Η NASA έχει επίσης δώσει στη SpaceX συμβόλαια αξίας έως και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για δύο αποστολές προσγείωσης στη Σελήνη, αν και αυτά τα χρήματα καταβάλλονται σταδιακά, καθώς η SpaceX πετυχαίνει συγκεκριμένα ορόσημα.
Η έκρηξη του Starship
Η πρώτη δοκιμαστική εκτόξευση ενός πυραύλου SpaceX από το Starship – του πιο ισχυρού οχήματος εκτόξευσης που κατασκευάστηκε ποτέ – έληξε με μία έκρηξη πάνω από τον Κόλπο του Μεξικού προ δυο εβδομάδων.
Το όχημα Starship αποτελείται από δύο μέρη: τον ενισχυτή πυραύλων Super Heavy, έναν κύλινδρο ύψους 69 μέτρων που φιλοξενεί 33 κινητήρες και δίνει την πρώτη έκρηξη ισχύος κατά την εκτόξευση. Το διαστημόπλοιο Starship, το οποίο έχει ύψος 50 μέτρων οδηγεί στην κορυφή του πυραύλου.
Το όχημα σηκώθηκε από την εξέδρα εκτόξευσης κοντά στο Μπράουνσβιλ του Τέξας, στο νοτιότερο άκρο της πολιτείας. Κατά την ανάβαση, ορισμένοι από τους 33 κινητήρες του Super Heavy booster έκλεισαν απροσδόκητα.
Το Starship είχε προγραμματιστεί να διαχωριστεί από τον ενισχυτή Super Heavy αφού ο πύραυλος ξοδέψει το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου του, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ.
Λίγα λεπτά μετά την απογείωση, το όχημα άρχισε να πέφτει με την ουρά πάνω από το κεφάλι. Στη συνέχεια, περίπου τέσσερα λεπτά μετά την πτήση, ενεργοποιήθηκε το σύστημα τερματισμού πτήσης του οχήματος – ή αυτοκαταστροφής -, ανατινάζοντας τον πύραυλο για να διασφαλιστεί ότι δεν θα έβγαινε από την πορεία του.
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr