Στη Naftemporiki TV μίλησε ο γενικός διευθυντής του ομίλου, Σπύρος Κτενάς, με αφορμή την συμπλήρωση 99 χρόνων από την κυκλοφορία του πρώτου φύλλου της «Ν».
Ο κ. Κτενάς επεσήμανε ότι «η επέτειος αυτή έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή που η Ελλάδα είναι κλονισμένη από την απώλεια των παιδιών της στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Η σκέψη μας είναι με τον πόνο των γονιών που έχασαν τα παιδιά τους και η ελπίδα μας είναι στην πεποίθηση ότι δεν θα επιτρέψουμε να ξανασυμβούν τέτοιες τραγωδίες».
Πώς ξεκίνησε η Ναυτεμπορική
Ο γενικός διευθυντής του ομίλου, εξιστορώντας την μεγάλη ιστορία της Ναυτεμπορικής, σημείωσε πως «όλα ξεκίνησαν το 1924, όταν οι αδερφοί Πάνος και Τζώρτζης Αθανασιάδης, πρωτοπόροι στον Τύπο, αντιλαμβάνονται την ανάγκη ενημέρωσης της επιχειρηματικής κοινότητας και μπαίνουν σε αυτό το πεδίο». Στις 8 Μαρτίου 1924 κυκλοφόρησε, λοιπόν, το «ΝΑΥΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ». Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κτενάς αυτή ήταν «η πρώτη σελίδα του βιβλίου της πολυετούς ιστορίας της Ναυτεμπορικής». Μάλιστα, υπογράμμισε ότι «η ιστορία αυτή αρχίζει να γράφεται στο λιμάνι του Πειραιά σε μια εποχή όμως που η Ελλάδα έχει υποστεί έναν επώδυνο ακρωτηριασμό».
Έτσι, «τα δύο αδέρφια κοιτάνε μπροστά, εκφράζοντας τις φιλοδοξίες του εν Ελλάδι επιχειρείν», συμπληρώνει ο κ. Κτενάς. Όπως περιέγραψε στη συνέχεια «ο ίδιος ο εκδότης, ο Πάνος Αθανασιάδης, διανέμει το «ΔΕΛΤΙΟΝ» στα ναυτιλιακά και εμπορικά γραφεία του Πειραιά. Στο συγκεκριμένο δελτίο, καταγράφονται οι εξαγωγές των σημαντικών τότε ονομάτων, των εμβληματικών εμπορικών επωνυμιών, όπως είναι ο Μεταξάς, ο Καμπάς, ο Παπαστράτος».
Ο γενικός διευθυντής σημείωσε, όμως, πως «η Ναυτεμπορική δεν ξεκινά με το πρώτο άνοιγμα αυτής της εκδοτικής πρωτοβουλίας. Η Ναυτεμπορική φέρει το όνομα από τις 2 Αυγούστου 1948». Παρ’ όλη την πολυτάραχη πολιτική και οικονομική ιστορία του τόπου, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κτενάς, η Ναυτεμπορική επέμεινε «στην ίδια γραμμή: στην γραμμή της αξιοπιστίας και της υπεύθυνης ενημέρωσης».
Με την συμπλήρωση των 99 ετών από την ίδρυσή της, «η Ναυτεμπορική αξιολογείται ως το πλέον αξιόπιστο μέσο οικονομικής και επιχειρηματικής πληροφόρησης της χώρας και αυτό είναι ένα μετρήσιμο μέγεθος», πρόσθεσε ο κ. Κτενάς.
Νέα εποχή για τη Ναυτεμπορική
Σχολιάζοντας τα νέα μονοπάτια της Ναυτεμπορικής, ο κ. Κτενάς ανέφερε: «Κληθήκαμε να τηρήσουμε τη σοβαρότητα και τις παραδοσιακές αρχές αυτού του μεγάλου ονόματος, ενσωματώνοντας όμως την παράδοση με τα ψηφιακά εργαλεία».
Καθώς η Ναυτεμπορική είναι υπό νέα διοίκηση, ο γενικός διευθυντής του ομίλου σημείωσε ότι «μπαίνουμε στη λογική να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία του διαδικτύου και της τηλεόρασης. Μεγαλώνουμε από τα έντυπα μέσα και μπαίνουμε στις λεωφόρους του διαδικτύου, αλλά και τα νέα δεδομένα που φέρει το κανάλι της «Ν»». Εξηγώντας περαιτέρω την σύγχρονη αυτή διαδρομή της Ναυτεμπορικής, ο κ. Κτενάς επισημαίνει ότι «μαζί με την εφημερίδα, αξιοποιούμε τα εκατομμύρια των μοναδικών επισκεπτών της ιστοσελίδας και τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από το υπερσύγχρονο τηλεοπτικό κανάλι».
Οι μεγάλες συμφωνίες της Ναυτεμπορικής
Κλείνοντας, ο κ. Κτενάς υπογράμμισε ότι «η συμφωνία με το CNBC, η συμφωνία με το κινεζικό Economic Daily, οι συμφωνίες με σημαντικούς φορείς της χώρας δημιουργούν νέα δεδομένα για τη Ναυτεμπορική».
Τέλος, ειδική μνεία έκανε στο πλαίσιο συνεργασίας με την πανεπιστημιακή κοινότητα, αναφέροντας πως «έχουμε ανοίξει ένα πλαίσιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα και επιθυμούμε να δημιουργήσουμε τον νέο κύκλο των αναγνωστών της Ναυτεμπορικής. Όλα αυτά μάς δίνουν την επόμενη ημέρα της Ναυτεμπορικής, που είναι πάρα πολύ αισιόδοξη».