Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο μύθος του Τζόρνταν σε… παπούτσι

1 year ago 58
 Ο μύθος του Τζόρνταν σε… παπούτσι

Ο Ματ Ντέιμον και η Βαϊόλα Ντέιβις είναι εξαιρετικοί στους ρόλους του Σόνι Βακάρο και της Ντελόρις Τζόρνταν, αντίστοιχα, των ανθρώπων δηλαδή που συνετέλεσαν περισσότερο για να επιτευχθεί η ιστορική συμφωνία της Nike με τον Μάικλ Τζόρνταν.

Air ★★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μπεν Αφλεκ
Ερµηνείες: Ματ Ντέιµον, Μπεν Αφλεκ, Βαϊόλα Ντέιβις

Επτά χρόνια μετά τον «Νόμο της νύχτας», ο Μπεν Αφλεκ επιστρέφει πίσω (και μπροστά) από την κάμερα για να συναντήσει μάλιστα και τον «κολλητό» του, Ματ Ντέιμον. Ο τελευταίος υποδύεται τον Σόνι Βακάρο, ένα από τα στελέχη του… υποφωτισμένου μπασκετικού τμήματος της Nike στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Παρόλο που η εταιρεία αδυνατεί να ανταγωνιστεί τις Converse και Adidas στην προσέλκυση των νέων ταλέντων του ΝΒΑ, στον Βακάρο θα γίνει έμμονη ιδέα η στρατολόγηση ενός πολλά υποσχόμενου πρωτοετούς της λίγκας: του Μάικλ Τζόρνταν. Για να πετύχει, ωστόσο, η συμφωνία, το αφεντικό της εταιρείας (Μπεν Αφλεκ) θα χρειαστεί να κάνει μια πρωτοφανή στα χρονικά του αθλήματος προσφορά.

Μια απολύτως feelgood αληθινή ιστορία είναι ταυτόχρονα και ένα από τα μεγαλύτερα success story του παγκόσμιου μάρκετινγκ, το οποίο συνεχίζει και σήμερα να παράγει κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων. Για να φτάσουμε όμως εκεί χρειάστηκαν τα… μαγικά του Σόνι Βακάρο, τον οποίο βλέπουμε στο φιλμ να καταλαβαίνει σχετικά νωρίς πως ο δρόμος για τον Μάικλ περνάει από τη μαμά-κέρβερο Ντελόρις. Η χημεία των Ματ Ντέιμον και Βαϊόλα Ντέιβις στις σκηνές που μοιράζονται είναι και το ωραιότερο σημείο της ταινίας του Αφλεκ και θα θέλαμε αυτές να είναι περισσότερες. Κατά τα λοιπά, το φιλμ έχει άψογο ρυθμό, ελαφραίνει με αρκετό χιούμορ, ενώ επιλέγει (σοφά) να μη δείξει ποτέ κατά πρόσωπο τον ίδιο τον Τζόρνταν, προσθέτοντας έτσι ακόμη περισσότερο εκτόπισμα στον μύθο του.

Flux Gourmet ★★★
ΣΑΤΙΡΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Πίτερ Στρίκλαντ
Ερµηνείες: Μάκης Παπαδηµητρίου, Αριάν Λαμπέντ, Γκουέντολιν Κρίστι

Ενα από τα πιο ιδιαίτερα φιλμ των τελευταίων ετών έρχεται με την υπογραφή του αιρετικού Πίτερ Στρίκλαντ, ο οποίος ενορχηστρώνει μια απολαυστική σάτιρα εμπνεόμενος από τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης. Σε ένα «καταφύγιο» καλλιτεχνών μια γαστριμαργική κολεκτίβα δημιουργεί περφόρμανς με βάση τους ήχους που παράγονται από… φαγητά. Σύντομα, ωστόσο, θα ξεσπάσουν διαμάχες μεταξύ των μελών της, καθώς και με την εκκεντρική επικεφαλής του πρότζεκτ. Παρατηρητής και αφηγητής της όλης ιστορίας είναι ο χαρακτήρας του Μάκη Παπαδημητρίου, ο οποίος πάντως αντιμετωπίζει και τα δικά του, γαστρεντερικής φύσεως, προβλήματα. Πολυεπίπεδη και αναρχική, η σάτιρα του Στρίκλαντ ξεκινά από το τι αναγνωρίζουμε σήμερα ως τέχνη και τις ίντριγκες του καλλιτεχνικού μικρόκοσμου, για να προχωρήσει με τις συνθήκες ριάλιτι μαγειρικής που διαμορφώνονται στο πρότζεκτ και να καταλήξει με αναφορές στη θέση της γυναίκας και στη σύγχρονη πολιτική ορθότητα. Η ματιά του είναι προφανώς αντισυμβατική και αιχμηρή, όπως και οι εικόνες, οπτικές και ηχητικές, με τις οποίες δοκιμάζει τον θεατή. Χαϊλάιτ οι αφηγηματικοί μονόλογοι (στα ελληνικά) του Μάκη Παπαδημητρίου, ο οποίος περιγράφει τα προβλήματα δυσπεψίας του σαν να διαβάζει φαρμακευτικές οδηγίες.

Ο εξορκιστής του Βατικανού ★★
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Τζούλιους Εϊβερι
Ερµηνείες: Ράσελ Κρόου, Ντάνιελ Ζοβάτο

Ο Ράσελ Κρόου ενδύεται το ράσο του αληθινού αρχιεξορκιστή του Βατικανού, πατέρα Γκαμπριέλε Αμόρθ, σε ένα φιλμ που βασίζεται (χαλαρά) στα απομνημονεύματα του τελευταίου. Βλέποντας τη φήμη του να κηλιδώνεται στον σύγχρονο κόσμο, ο Αμόρθ ταξιδεύει σε ένα ερειπωμένο γαλλικό αββαείο, όπου υπάρχει αναφορά για τον δαιμονισμό ενός νεαρού αγοριού. Εκεί θα έρθει αντιμέτωπος με ένα κακό που έχει τις ρίζες του πίσω στις αμαρτίες της ίδιας της Καθολικής Εκκλησίας.

Η γυναίκα του Τσαϊκόφσκι ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Κίριλ Σερεµπρένικοφ
Ερµηνείες: Αλιόνα Μιχαΐλοβα, Οντιν Λουντ Μπίρον

Θυμίζοντας τον προ ολίγων μηνών «Κορσέ» της Μαρί Κρόιτσερ, ο Ρώσος Κίριλ Σερεμπρένικοφ («Πιστός») βάζει στο επίκεντρο άλλη μία τραγική ηρωίδα. Βρισκόμαστε στα τέλη του 19ου αιώνα και η όμορφη νεαρή αριστοκράτισσα Αντονίνα Μιλιούκοβα γνωρίζει και ερωτεύεται τον ανερχόμενο τότε συνθέτη Πιοτρ Τσαϊκόφσκι.

Εκείνος περισσότερο από ανάγκη και λιγότερο από επιθυμία δέχεται να την παντρευτεί, ωστόσο οι δυο τους δεν μέλλει να ευτυχήσουν. Σύντομα εκείνος προσπαθεί να την ξεφορτωθεί, όμως η Αντονίνα πείθεται όλο και περισσότερο ότι μοναδικός σκοπός της ζωής της είναι να τον αγαπά και να τον στηρίζει στο έργο του, αναπτύσσοντας τελικά μια εμμονή μαζί του.

Ο Σερεμπρένικοφ χρησιμοποιεί την ιστορία αυτού του ιδιότυπου ανεκπλήρωτου έρωτα προκειμένου να σχολιάσει το επί αιώνες ανδρικό μονοπώλιο στον χώρο των τεχνών –και αλλού– που περιόριζε τις δημιουργικές γυναίκες στον υποστηρικτικό ρόλο της συζύγου.

Η ταινία του Ρώσου σκηνοθέτη είναι ατμοσφαιρική και παίρνει εύστοχα διαστάσεις θρίλερ, αν και η διάρκειά της (άνω των δύο ωρών) θα μπορούσε να είναι σημαντικά μικρότερη.

Ο άντρας στο υπόγειο ★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Φιλίπ Λε Γκε
Ερµηνείες: Φρανσουά Κλουζέ, Μπερενίς Μπεζό

Το ζήτημα του νεοναζισμού φέρνει στο προσκήνιο με αρκετά ενδιαφέροντα τρόπο το γαλλικό φιλμ. Μια οικογένεια με εβραϊκές ρίζες πουλάει το υπόγειο του κτιρίου της σε έναν φαινομενικά ήσυχο μεσήλικα. Σύντομα, ωστόσο, θα καταλάβουν ότι πρόκειται για αρνητή του Ολοκαυτώματος, ο οποίος πλέον θα στοιχειώσει την καθημερινότητά τους.

Read Original