Οδηγούμε την ηλεκτρική Porsche Taycan 4S Sport Turismo στην ανάβαση της Πάρνηθας, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1 year ago 56

Με το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής, την Taycan 4S Sport Turismo, επιστρέφουμε ύστερα από 65 χρόνια στην Ανάβαση, όπου η Porsche έχει γράψει αγωνιστική ιστορία. Ήταν το 1958 όταν ο Φον Τριπς κατέρριψε όλα τα ρεκόρ οδηγώντας την πανάλαφρη Porsche Spyder, καλύπτοντας τα 10 χλμ. της διαδρομής σε 6 λεπτά και 31 δλ.

Εξαιρετικός ο Γερμανός ευγενής, αποδείχθηκε μαέστρος στην Ανάβαση της Πάρνηθας, όπου το γλιστερό οδόστρωμα συνδυάζεται με βράχια, τοίχους που αλλού φτιάχνουν και αλλού χαλάνε το πάτημά σου, όπως βέβαια το απαραίτητο γκρέμι, μέχρι πρόσφατα χωρίς την προστασία μπαριέρας, που σήμερα χαλάει το αγωνιστικό τοπίο· στην οπτική του έκφραση, αλλά και στην αγωνιστική. Βλέποντας τα κενά στην άκρη του δρόμου, είχες μια μοναδική αίσθηση ότι, τοποθετώντας το μισό αυτοκίνητο στο κενό, θα απογειωθείς μέχρι το επόμενο «S» κερδίζοντας χρόνο!

Καμία αμφιβολία ότι ο Γερμανός οδηγός F1 δημιούργησε τότε τον δικό του δρόμο μέσα από την εμπνευσμένη μελέτη της διαδρομής, με ταλέντο και σοφία ώστε να διατηρήσει υψηλό, οριακό ρυθμό, από το πρώτο μέτρο έως το 10ο χιλιόμετρο. Πρακτική πρωταθλητή, ώστε να διατηρήσει υψηλή μ.ω.τ. αξιοποιώντας το σασί της πανάλαφρης Spyder των 570 κιλών. Με 135 ίππους από 1.500 κ.εκ., έβαζε πολύ μυαλό και ψυχή ώστε να βρει δέκατα εδώ, δευτερόλεπτο εκεί, μην αφήνοντας να τον παρασύρει το θέαμα στις πολλές και ενίοτε ύπουλες φουρκέτες, που σπάνια ως φιλοσοφία κατασκευής συγκρίνονται μεταξύ τους. Ποικιλία στο σχεδιασμό τους, ανάλογα και με τη μορφολογία του εδάφους, οπότε η καθεμία απαιτεί ξεχωριστό τρόπο. Αντίστοιχα, τα γρήγορα κομμάτια όπου δεν αφήνεις το γκάζι έχεις την αίσθηση ότι μοιάζουν, αλλά ουσιαστικά διαφέρουν.

*Διαβάστε περισσότερα για την οδηγική μας εμπειρία με την Porsche Taycan 4S Sport Turismo στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Read Original