Μικρές παρεμβάσεις για καλύτερη πόλη

1 year ago 60

Κύριε διευθυντά

Ο λόγος για τις εκτός κέντρου γειτονιές του ∆ήµου Αθηναίων. Υπάρχουν τα µεγάλης κλίµακας έργα που προσφέρονται και για προβολή, µε το ανάλογο προσδοκώµενο όφελος, όµως δεν πρέπει να αγνοούνται και οι µικρής κλίµακας παρεµβάσεις που, µε µηδενικό κόστος, διευκολύνουν την καθηµερινότητα του δηµότη και του επισκέπτη του δήµου. Ενδεικτικά:

1. Στις χωρίς φωτεινούς σηµατοδότες διασταυρώσεις δρόµων µε σηµαντική κυκλοφορία µε δρόµους περιορισµένης κίνησης η τοποθέτηση των κάδων απορριµµάτων από την πλευρά που έρχονται τα οχήµατα (ανάντη της διασταύρωσης) εµποδίζει εντελώς την ορατότητα καθιστώντας, ιδίως την ηµέρα, επικίνδυνο το «ξεµύτισµα» από τον δρόµο περιορισµένης κίνησης. Τι εµποδίζει την τοποθέτηση των κάδων κατάντη της διασταύρωσης; Απολύτως τίποτα!

2. Με δεδοµένο το έντονο πρόβληµα στάθµευσης σε πλήθος γειτονιών του δήµου, δίτροχα τοποθετούνται παράλληλα µε το πεζοδρόµιο, πολλές φορές το ένα δίπλα σε άλλο µε µεγάλη απόσταση µεταξύ τους ικανή να διασφαλίσει θέση στάθµευσης σε «φίλιο» αυτοκίνητο µε τη µετακίνηση του ενός διτρόχου, όποτε χρειαστεί. Πέρα από την επέκταση της επιτρεπόµενης στάθµευσης διτρόχων σε συγκεκριµένα τµήµατα του οδοστρώµατος σε ορισµένους δρόµους, πάντοτε κάθετα προς το πεζοδρόµιο, χρήσιµη θα ήταν και η επιβολή προστίµου στις περιπτώσεις «έξυπνων» πρακτικών, όπως η προαναφερόµενη.

3. Η αναµενόµενη απόφαση για το ωράριο τροφοδοσίας των καταστηµάτων δεν θα πρέπει να αγνοήσει την εικόνα χάους που προκαλούν τα σταθµευµένα φορτηγά τροφοδοσίας σε στενούς, διπλής κατεύθυνσης, δρόµους µε σηµαντική κίνηση οχηµάτων λίγο πριν και λίγο µετά τις 7 η ώρα το πρωί (σήµερα, η τροφοδοσία απαγορεύεται σε ορισµένους δρόµους του δήµου από τις 7 έως τις 10 η ώρα).

4. Κατά την ανακατασκευή πεζοδροµίων, ιδίως σε δρόµους µε συνεχή κίνηση οχηµάτων, συχνά δεν λαµβάνονται µέτρα για την ασφάλεια των πεζών που υποχρεωτικά περπατούν στο οδόστρωµα.

5. ∆ρόµοι, µε περιορισµένη κίνηση οχηµάτων, για χρόνια περιµένουν υποµονετικά µια αξιοπρεπή ασφαλτόστρωση για να πάψουν να µοιάζουν µε «κουρελού» ή «στίβο µάχης» από τα πολλά «µπαλώµατα», «σαµαράκια» και «γούβες».

6. Οι κίτρινοι κάδοι ανακύκλωσης χαρτιού, όταν παραµένουν ακόµη και επί ένα µήνα εντελώς γεµάτοι, χάνουν τη χρησιµότητά τους και αποτελούν ένα ακόµη δείγµα έλλειψης οργάνωσης.

Δημ. Χατζηδάκης

Δρ. Χημικός Μηχανικός

Read Original