«Καναπές στον ουρανό» – Ο νέος άνετος και οικονομικός τρόπος για πολύωρες πτήσεις

1 year ago 59
«Καναπές στον ουρανό» – Ο νέος άνετος και οικονομικός τρόπος για πολύωρες πτήσεις

©Air New Zealand/The New York Times

Είναι το όνειρο του ταξιδιώτη μακρινών αποστάσεων: κουρασμένος και έχοντας μπροστά του μια πτήση 10 και πλέον ωρών, στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, παρακολουθεί καθώς ένας ένας οι επιβάτες περνούν· κανείς δεν κάθεται δίπλα του. Οι πόρτες της καμπίνας κλείνουν και τότε το καταλαβαίνει: έχει όλη τη σειρά δική του. Την έκανες λαχείο!

Πλέον, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times, δίνουν στους επιβάτες την ευκαιρία να πληρώσουν για μια τέτοιου είδους… ταξιδιωτική έκσταση, προσφέροντας επιλογή για θέση ύπνου στην κύρια καμπίνα. Τα σχέδια ποικίλλουν, αλλά η βασική ιδέα είναι ότι οι επιβάτες που κάνουν κράτηση γι’ αυτό που συχνά αποκαλείται «καναπές στον ουρανό» «κλείνουν» μια ολόκληρη σειρά καθισμάτων. Μετά την απογείωση, μπορούν να απλωθούν σαν βασιλιάδες, ακόμα και στο μέσον της καμπίνας.

Ποικιλία σχεδιασμού

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες διατηρούν την υπηρεσία σε στοιχειώδη επίπεδα. Στη Lufthansa, είτε κατά το check-in είτε στην πύλη –εάν είναι προφανές ότι η πτήση δεν έχει αρκετό κόσμο και επιτρέπει κάτι τέτοιο–, μπορείτε να κάνετε κράτηση για μία Sleeper’s Row, όπου για περίπου 200 δολ. «κλείνετε» αυτό που η εταιρεία περιγράφει στον ιστότοπό της ως «λεπτό στρώμα συν μία κουβέρτα και μαξιλάρι ποιότητας business class», για να μετατρέψετε τη σειρά των καθισμάτων σε ένα λιγάκι πιο άνετο μίνι κρεβάτι.

Ωστόσο, οι αερομεταφορείς που έχουν πραγματικά αφοσιωθεί στην ιδέα του… καναπέ –όπως η Air New Zealand, η Vietnam Airlines (Sky Sofa), η Azul Airlines της Βραζιλίας (SkySofa) και η Air Astana του Καζακστάν (Economy Sleeper)– έχουν εφοδιάσει τα αεροσκάφη τους με καθίσματα σχεδιασμένα για να… μεταμορφώνονται.

Σε αυτά, τα στηρίγματα ποδιών μπορούν να ανυψωθούν στο ίδιο ύψος με τα καθίσματα, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια που εκτείνεται σχεδόν μέχρι τις πλάτες των καθισμάτων μπροστά. Με τρία ή τέσσερα καθίσματα στη σειρά, αρχίζει να μοιάζει με διπλό κρεβάτι.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επιπλέον παροχές: η Air New Zealand παρέχει κιτ με λεπτά στρώματα, κουβέρτες και μαξιλάρια πλήρους μεγέθους. Η Air Astana παρέχει ένα παρόμοιο κιτ, ενώ επιτρέπει στους επιβάτες του Economy Sleeper να έχουν πρόσβαση στο business class lounge του αεροδρομίου της.

Η Air New Zealand προσφέρει αυτή τη δυνατότητα για περισσότερο από μία δεκαετία και είναι πλέον «σταθερά» σε όλα τα αεροσκάφη της Boeing 777 και 787-9. Αλλες αεροπορικές εταιρείες είχαν κατά καιρούς… υπνοδωμάτια, όπως η China Airlines από το 2014 έως το 2018 και η Thomas Cook Airlines, η οποία κήρυξε πτώχευση το 2019. Εντούτοις, δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που μια κρίσιμη μάζα αερομεταφορέων άρχισε να πειραματίζεται με τον… ουράνιο καναπέ.

Το κόστος για τον επιβάτη

Η τιμή, όπως γράφουν οι ΝΥΤ, ποικίλλει ανά αεροπορική εταιρεία. Σε εκείνη του Βιετνάμ, η κράτηση ενός καναπέ κοστίζει περίπου 500 δολ. επιπλέον του κόστους του εισιτηρίου. Στην Azul Airlines και στην Air New Zealand, ο ναύλος είναι εξίσου δυναμικός και βασισμένος στη ζήτηση και μπορεί να αγοραστεί κατά την κράτηση.

Φυσικά, ήταν πάντα δυνατό να αγοράσει κανείς και τις τρεις ή τέσσερις θέσεις στη σειρά, αλλά, σε μια τέτοια περίπτωση, είναι πιο σοφό να κλείσει κανείς εισιτήριο στην business class. Σύμφωνα με τα τρέχοντα μοντέλα τιμολόγησης της νέας υπηρεσίας, στις περισσότερες περιπτώσεις η κράτηση της επιλογής του καθίσματος θα κοστίσει εντέλει λιγότερο από ό,τι για κάθε θέση ξεχωριστά.

Η Τζούλια Μπάρετ, 49χρονη ρεσεψιονίστ σε θέρετρο, χρησιμοποίησε πρόσφατα τον «καναπέ στον ουρανό» σε μια πτήση από το Οκλαντ στη Χονολουλού. «Μετά από έναν βαρύ επτάωρο ύπνο, ξύπνησα βλέποντας ατημέλητους και θορυβώδεις επιβάτες γύρω μου. Ενιωσα πλήρως ανανεωμένη», είπε. «Ηταν η καλύτερη επένδυση που έχω κάνει ποτέ».

«Χωρίς διακόσμηση. Χωρίς ζεστές πετσέτες ή σαμπάνια», είπε η δρ Αμάντα Μέλτζερ, 44 ετών, από το Ντάλας, η οποία έχει πετάξει από τις Ηνωμένες Πολιτείες στη Νέα Ζηλανδία για δουλειά πολλές φορές και συχνά κάνει κράτηση στο Air New Zealand’s Economy Skycouch. «Μπορείς να κοιμηθείς και να αποφύγεις δύο εβδομάδες φρικτού jet lag. Ειλικρινά δεν θα πετούσα ξανά για τη Ν. Ζηλανδία με άλλο τρόπο», είπε η ίδια.

Πηγή: The New York Times

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Read Original