Ο Καβάφης ύφανε αξεδιάλυτα το όνομά του με τη γενέτειρά του την Αλεξάνδρεια, όμως η καταγωγή της οικογένειάς του ήταν από την Κωνσταντινούπολη, στην οποία και πέρασε ένα μικρό διάστημα, αλλά ιδιαίτερα διαπλαστικό για τη ζωή του. Στην πατρογονική αφετηρία του, λοιπόν, φιλοξενείται από τις 17 Ιανουαρίου μια εικαστική έκθεση-αφιέρωμα στον ποιητή με έργα του Ανδρέα Γεωργιάδη. Η ατομική παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το περασμένο καλοκαίρι στην Αθήνα, στην Πτέρυγα Μακρυγιάννη της Γενναδείου Βιβλιοθήκης, και έκανε αίσθηση για τον τρόπο με τον οποίο ο ζωγράφος κατάφερε να μετατρέψει σε εικόνες τις αισθήσεις που δοξάζει στη γραφή του ο Αλεξανδρινός. Τώρα μεταφέρεται στην Istanbul Concept Gallery, στην καρδιά της Πόλης, στο Τζιχάνγκιρ, με τίτλο «Επέστρεφε – Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη», σαν μια νοητή γέφυρα ανάμεσα στις δύο πόλεις, καθώς η έκθεση ταξιδεύει αυτούσια την πνοή της Αλεξάνδρειας στην ακτή του Βοσπόρου.
Η σχέση του εικαστικού με την ποίηση του Καβάφη μετρά πολλές δεκαετίες φανατικής ανάγνωσης, μια δική του επιστροφή στα γραπτά που κάθε φορά προσφέρει νέα θέαση. Εχοντας λοιπόν εμβαθύνει στο θέμα αυτό, ο Γεωργιάδης φτιάχνει ένα δικό του καβαφικό σύμπαν, αναζητάει μια αφορμή διαλόγου τόσο με τον ποιητή όσο και με το έργο του, μέσα από μια συγκεκριμένη τεχνοτροπία. Δημιουργεί ένα φως, διάφανο και πλούσιο σε τονικές διαβαθμίσεις, συχνά μεταφυσικό, επιτρέποντας στη σκιά, πυκνή και στέρεη, να εισχωρήσει ώστε να συμβολίσει την υπόνοια και την αμφιβολία. Βλέποντας τις συνθέσεις του μπορεί κανείς να φανταστεί την ώρα της ημέρας, τις μυρωδιές, τους χώρους όπως αυτοί αναφέρονται μέσα στα ποιήματα και ξαναζωντανεύουν στο χαρτί.
Ο Γεωργιάδης έχει μαθητεύσει εδώ και πολλά χρόνια στη γεωγραφία της μνήμης, έχοντας μάλιστα κάνει εκθέσεις με τοπόσημα του παρελθόντος τόσο της Πόλης όσο και της Αλεξάνδρειας. Τις γνωρίζει σαν την παλάμη του και τώρα βρίσκει έναν τρόπο να ενώσει τα δικά του δρομολόγια μέσα από τα ποιήματα του Καβάφη, μα κυρίως μέσα από τη μοναδική ατμόσφαιρα μιας εποχής. Ζωγράφος μα και χαρισματικός σκηνογράφος και γραφίστας, ξέρει να κλείνει τον ιστορικό χρόνο μέσα στον χώρο, αποτυπώνοντας στο χαρτί μισοφωτισμένες κάμαρες, ταβερνεία, σοκάκια. Οπως σημειώνει και στον κατάλογο της έκθεσης ο κατεξοχήν μελετητής του Καβάφη, Δημήτρης Δασκαλόπουλος: «Η ματιά του Γεωργιάδη δεν περιορίζεται στο πρόσωπο του ποιητή ούτε σε κάποια επιφανειακά στοιχεία που θα μπορούσαν εύκολα να δηλώσουν στον θεατή την καταγωγική τους σχέση. Εντεχνα και μεθοδικά, αποφλοιώνει ποιήματα, τοπία και πρόσωπα, για να αποκαλύψει τους βαθύτερους αρμούς και τους υπαινιγμούς της καβαφικής έκφρασης». H έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τις 12 Φεβρουαρίου.