Μια νέα ομάδα TikTokers φαίνεται πως αναδύεται από τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και έρχεται σε άμεση κόντρα με τους influencers.
Και δεν είναι επειδή γνωρίζουν να πλασάρουν καλύτερα τα προϊόντα στους followers τους, ή επειδή έχουν πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο, αλλά επειδή κάνουν ακριβώς το αντίθετο από αυτούς. Με λίγα λόγια, είναι οι αντι-influencers.
H νέα αυτή τάση έχει γίνει viral στο TikTok, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου δημοσιεύουν βίντεο με προϊόντα που δεν θα χρησιμοποιούσαν ξανά, προτρέποντας τους χρήστες να μην μπουν καν στον κόπο για να τα αποκτήσουν.
Μάλιστα, ήδη έχει δημιουργηθεί το hashtag #deinfluencing, το οποίο μετρά πάνω από 56 εκατομμύρια προβολές.
Η πλειονότητα των βίντεο είναι από γυναίκες TikTokers που αναφέρονται σε προϊόντα ομορφιάς. Μερικές δεν διστάζουν επίσης να δοκιμάσουν προϊόντα μεγάλων οίκων και να περιγράψουν τους λόγους που δεν θα τα προτιμήσουν ξανά.
@chez.amelie The deinfluencer #deinfluencing #deinfluencergang #deinfluencer #uggminiplatform #dysonairwrapreview #ameliestanescu #balaclavagirlie #handmadebalaclava #ameliestanescutiktok #ameliestanescu #berlinbabe #whatiworeinparis #berlinstyleinspo #airpodspromax ♬ original sound – EstefInfluencers μας κουράσατε
Στόχος των συγκεκριμένων βίντεο είναι να βάλουν «φρένο» στους influencers που κατακλύζουν το Διαδίκτυο με προϊόντα. Αλλωστε δεν είναι μυστικό πως τα περισσότερα βίντεο που αναρτούν οι influencers χρηματοδοτούνται από τις εταιρείες που τα παράγουν.
Οι εν λόγω συμφωνίες είναι τόσο επιτυχημένες που, σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, το 2022 δαπανήθηκαν πάνω από 16 δισ. δολάρια σε διαφημίσεις στην πλατφόρμα.
Στην προώθηση προϊόντων δεν πρωταγωνιστούν μόνο οι επαγγελματίες influencers, αλλά και διασημότητες, όπως η Τζένιφερ Λόπεζ και οι Καρντάσιαν, οι οποίες μάλιστα έχουν λανσάρει τουλάχιστον 15 σειρές από διαφορετικά προϊόντα (από κεριά μέχρι… πιτζάμες).
@katiehub.org Replying to @rowanpostssometimes uh oh. why do i like it. #fyp #mascara #deinfluencing #dior ♬ Elevator Music – BohomanΤην ίδια ώρα με το «κίνημα» των αντι-influencers ξεκινά μια κουβέντα για το κατά πόσον οι κριτικές των influencers ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ή είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας τους με την εκάστοτε εταιρεία.
Παραδείγματος χάριν, πρόσφατα μια influncer στο TikTok διαφήμιζε μάσκαρα φορώντας… ψεύτικες βλεφαρίδες. Οταν οι χρήστες το αντιλήφθηκαν, οι αντιδράσεις ήταν πολλές και έντονες.
Ωστόσο, η προώθηση προϊόντων από influencers στα social media θα συνεχίσει να αυξάνεται όσο οι άνθρωποι εξακολουθούν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε αυτά. Σύμφωνα με στοιχεία, ο μέσος χρήστης ξοδεύει καθημερινά πάνω από μιάμιση ώρα στο TikTok.
Η Gen Z δεν ενδιαφέρεται μόνο να σκρολάρει στο TikTok, αλλά στρέφεται και στην εύρεση πιο βιώσιμων λύσεων προκειμένου να μειώσει τον αριθμό των προϊόντων που αγοράζει. Μια μελέτη που διεξήχθη από τη First Insight διαπίστωσε πως η πλειονότητα της Gen Z προτιμά να αγοράζει από «πράσινα» brands και είναι πιθανό να προχωρήσει σε αγορές με κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
Πάντως υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν πως και οι αντι-influencers επηρεάζουν κατά έναν τρόπο τους χρήστες, ειδικά όταν προτείνουν και εκείνοι με τη σειρά τους άλλα προϊόντα.
Αρκετοί πάντως εκτιμούν πως η συγκεκριμένη τάση δεν είναι αρκετή ώστε να επηρεάσει τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού.
Πηγή: TIME
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini