Η «Βίκος» επεκτείνεται στην αγορά αναψυκτικών

1 year ago 48
Η «Βίκος» επεκτείνεται στην αγορά αναψυκτικών

Η «Βίκος» πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση 6 εκατ. ευρώ για παραγωγή μη αποσπώμενων καπακιών, που ήδη εφαρμόζονται στα αναψυκτικά της και από το 2024 θα χρησιμοποιούνται και στις συσκευασίες νερού.

«Σφήνα» μεταξύ δύο πολυεθνικών, της Coca-Cola 3E και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (Carlsberg Group), φαίνεται ότι έχει καταφέρει να μπει το τελευταίο διάστημα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, γνωστή περισσότερο ως «Βίκος», με το αναψυκτικό Pink Grapefruit Soda που κατατάσσεται στην κατηγορία των μίξερ. Μάλιστα, μετά τις ικανοποιητικές επιδόσεις που σημείωσε το εν λόγω αναψυκτικό, έχοντας κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, τα οποία παρουσίασε χθες η εταιρεία, ετοιμάζεται τους επόμενους μήνες να επεκταθεί περαιτέρω στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των μίξερ (αναψυκτικά που χρησιμοποιούνται κυρίως για την παρασκευή κοκτέιλ) με νέες γεύσεις. Μάλιστα η εταιρεία, όπως αποκάλυψε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής μάρκετινγκ της «Βίκος» κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, βρίσκεται σε συνεργασία με μπάρμεν προκειμένου να παράγουν καινοτόμα προϊόντα.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες, το μερίδιο σε όγκο της «Βίκος», πάντα σε ό,τι αφορά την Pink Grapefruit Soda (σ.σ. πρόκειται για την πιο δημοφιλή κατηγορία στην ομάδα των μίξερ) στη λεγόμενη «ζεστή αγορά» (σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική), διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο του 2023 σε 18,6%, με πρώτη την Coca-Cola 3E με μερίδιο 52% και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία στην τρίτη θέση με μερίδιο 16,8%.

Στην αγορά των σούπερ μάρκετ το μερίδιο της «Βίκος» διαμορφώνεται σε 18,7%, με το μερίδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας να είναι στο 18% και της Coca-Cola 3E στο 47,3%. Στη μικρή λιανική η «Βίκος» βρίσκεται στη δεύτερη θέση από τον Ιούνιο του 2022, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται πλέον σε 18,3% έναντι 14,2% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και 62,3% της Coca-Cola 3E.

H μεγάλη διείσδυση στη μικρή λιανική σχετίζεται με τη συνολική επένδυση που πραγματοποιεί η εταιρεία διαθέτοντας ψυγεία. Φέτος μάλιστα θα προσθέσει 2.000 ψυγεία στο δίκτυό της ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 8.000. Εκεί, βεβαίως, που θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα η εταιρεία είναι στο κανάλι του HORECA, αξιοποιώντας και το ισχυρό δίκτυο διανομής που έχει αναπτύξει λόγω του εμφιαλωμένου νερού στο οποίο κατέχει ηγετική θέση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παγκοσμίως η αγορά των μίξερ υπολογίζεται πως ξεπερνάει τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Coca-Cola 3E, που έτσι κι αλλιώς είχε παρουσία στην κατηγορία με το σήμα Schweppes της The Coca-Cola Company, εξαγόρασε πέρυσι την Three Cents, η οποία νωρίτερα είχε εξαγοραστεί από την Ideal Holdings. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δραστηριοποιείται στην κατηγορία με το σήμα Tuborg, ενώ παρουσία έχουν ακόμη η Green Cola και η ΕΨΑ.

Την ίδια ώρα η ηπειρώτικη εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις και στον έτερο παραγωγικό της βραχίονα, την Petcom Plastics, η οποία παράγει προπλάσματα (preforms) για την εμφιάλωση νερού και αναψυκτικών και πώματα. Πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ για την παραγωγή μη αποσπώμενων καπακιών, τα οποία ήδη εφαρμόζονται στα αναψυκτικά «Βίκος» και από το 2024 θα χρησιμοποιούνται και στις συσκευασίες νερού. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση μη αποσπώμενων καπακιών είναι υποχρεωτική βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας.

Read Original