Η Ferrari δεν φοβάται πια για την αξιοπιστία του κινητήρα της

1 year ago 76

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ 16.02.2023 | 16:58

Η Scuderia, βάσει των δεδομένων που έχουν προκύψει από τον πάγκο δοκιμών στο Μαρανέλο, αισιοδοξεί ότι ο κινητήρας της νέας SF-23 δεν θα παρουσιάζει τα περσινά προβλήματα που ευθύνονταν -μεταξύ άλλων- για την απώλεια των πρωταθλημάτων της F1.

Οι σπασμένοι κινητήρες της Ferrari F1-75 ήταν μία από τις τρεις παραμέτρους του περσινού cavallino που κόστισαν στη Scuderia την κατάκτηση των πρωταθλημάτων της Formula 1. Τώρα η ομάδα του Μαρανέλο υποστηρίζει ότι αυτό το πρόβλημα, της φτωχής αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος, έχει λυθεί στη νέα Ferrari SF-23 της αγωνιστικής σεζόν που ξεκινά στις 5 Μαρτίου.

Οι βελτιώσεις αξιοπιστίας είναι οι μοναδικές παρεμβάσεις που επιτρέπεται στις ομάδες να κάνουν μέχρι το τέλος του 2025, καθώς η εξέλιξη των μονάδων ισχύος απαγορεύεται. Κάνοντας αυτές τις βελτιώσεις, η Ferrari μπορεί πλέον να ρυθμίσει τον κινητήρα της σε πλήρη ισχύ και πάλι - σε αντίθεση με το δεύτερο μισό του 2022 που περιόριζε εσκεμμένα την απόδοσή του, ώστε να μην έχει προβλήματα και να τερματίζει.

Στο ιταλικό Τύπο γράφτηκε ότι στη διάρκεια του χειμώνα η Scuderia βρήκε 30 επιπλέον ίππους από την μονάδα ισχύος της, αλλά ο νέος διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ διέξευσε κατηγορηματικά αυτές τις αναφορές. Και τώρα ο Γάλλος είπε: "Πιστεύω πως η προτεραιότητα για όλους είναι η αξιοπιστία. Διότι όταν βρίσκεσαι σε αυτό το χρονικό σημείο της σεζόν, αν δεν έχεις αξιοπιστία δεν είσαι σε θέση να συμπληρώσεις τις τρεις ημέρες [χειμερινών δοκιμών] κι έτσι ξεκινάς στραβά.

Συμπληρώσαμε όσα χιλιόμετρα έπρεπε να συμπληρώσουμε στο δυναμόμετρο, είμαστε όλοι αισιόδοξοι, αλλά μόνο στο Μπαχρέιν θα δούμε πού βρισκόμαστε από άποψη αξιοπιστίας και απόδοσης. Μέχρι στιγμής μπορώ να πω πως όλα είναι εντάξει".

Εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο η Ferrari έλυσε τα προβλήματα αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος της, ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Scuderia Ενρίκο Γκουαλτιέρι είπε: "Βασικά οι μονάδες ισχύος έχουν 'παγώσει' από πέρσι, συμπεριλαμβανομένου και του λιπαντικού και του καυσίμου. Και οι μόνες τροποποιήσεις που επιτρέπονται είναι εκείνες για την αξιοπιστία. Για την ακρίβεια, η έλλειψη αξιοπιστίας ήταν ο αχίλλειος πτέρνα μας πέρσι.

Κι έτσι δουλέψαμε στη διάρκεια του χειμώνα για να επιλύσουμε τα βασικά μας προβλήματα και να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο αξιοπιστίας. Αυτός ήταν ο στόχος μας για το 2023. Κι η δουλειά μας το χειμώνα βασίστηκε σε αυτόν".

Ο Ιταλός συμπλήρωσε: "Εστιάσαμε, συγκεκριμένα, στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στους ηλεκτροκινητήρες. Όμως, την ίδια στιγμή, προσπαθήσαμε να καρπωθούμε και την εμπειρία που αποκτήσαμε στην πίστα πέρσι. Κατά συνέπεια, μελετήσαμε όλα τα δεδομένα και τα σημάδια για αδυναμίες όλων των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος που χρησιμοποιήσαμε. Ξεκάθαρα, αυτό αφορά σε διάφορες σχεδιαστικές παραμέτρους ορισμένων εξαρτημάτων.

Την ίδια στιγμή, αλλάξαμε και ορισμένες διαδικασίες στη συναρμολόγηση του κινητήρα. Σε αυτό συμμετείχαν όλοι οι εργαζόμενοι του τμήματος κινητήρων, καθώς και οι συνάδελφοί μας από τους προμηθευτές [εξαρτημάτων]. Εργαστήκαμε σε όλους τους τομείς για να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τις βαθύτερες αιτίες των προβλημάτων που βιώσαμε στην πίστα και χρησιμοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία μας για να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε".

Ο Γκουαλτιέρι κατέληξε: "Αξιοποιήσαμε επίσης πλήρως την εμπειρία που αποκτήσαμε στο δεύτερο μισό της χρονιάς και εξελίξαμε περαιτέρω όσα εξαρτήματα κρίθηκε αναγκαίο. Η δουλειά ποτέ δεν τελειώνει, βάσει της συνεχόμενης βελτίωσης των εξαρτημάτων και της προσπάθειας να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο αξιοπιστίας. Διαπιστώσαμε ορισμένα θετικά δεδομένα στον πάγκο δοκιμών με τις αλλαγές που εισάγαμε. Αλλά ως συνήθως, η πίστα θα μας πει αν έχουμε κάνει καλή δουλειά".

Read Original