Το σχέδιο του καγκελάριου της Γερμανίας, Ολαφ Σολτς, για την πώληση τμημάτων του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Αμβούργου στην Κίνα περιήλθε σε αβεβαιότητα, αφού οι αρχές ασφαλείας της χώρας κήρυξαν την υποδομή «ζωτικής σημασίας».
«Το Βερολίνο επανεξετάζει προηγούμενη απόφασή του να επιτρέψει στην Cosco να αποκτήσει ποσοστό σε έναν από τους τρεις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας logistics HHLA στο λιμάνι του Αμβούργου», δήλωσε την Τετάρτη εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών.
Παράλληλα τόνισε ότι σε αυτή τη φάση καθορίζεται εάν και υπό ποιες προϋποθέσεις θα επιτραπεί στην Cosco να αποκτήσει συμμετοχή στον τερματικό σταθμό.
Το γεγονός αυτό απειλεί να πυροδοτήσει εκ νέου την πολιτική κόντρα στη χώρα σχετικά με τους κινδύνους των κινεζικών επενδύσεων στη γερμανική οικονομία, όπως μεταδίδει το Reuters. Ο Γερμανός καγκελάριος, Ολαφ Σολτς, έδωσε πέρυσι τον Οκτώβριο το πράσινο φως στην Cosco για την απόκτηση ποσοστού 24,9% στον τερματικό σταθμό Tollerort, παρακάμπτοντας τις ισχυρές αντιδράσεις των συμμάχων του στον κυβερνητικό συνασπισμό.
Η εξαγορά αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού παιχνιδιού του Πεκίνου για να αποκτήσει τον έλεγχο υποδομών κρίσιμων για την παγκόσμια εμπορική πρωτοβουλία Belt and Road, ένα δίκτυο μεταφορικών συνδέσεων που προορίζεται να συνδέσει τα εργοστάσια της Κίνας με τις πλούσιες δυτικές αγορές.
Η Cosco κατέχει ήδη μερίδια στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα, ενώ ελέγχει επίσης το λιμάνι του Πειραιά στην Αθήνα και βρίσκεται πίσω από σχέδιο επέκτασης ενός εσωτερικού σιδηροδρομικού τερματικού σταθμού στο Ντούισμπουργκ, όπου συναντώνται οι ποταμοί Ρουρ και Ρήνος.
Με πληροφορίες από Reuters, Politico
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr