Μία νέα καμπάνια για την αποφυγή των τροχαίων δυστυχημάτων έχει λανσάρει τις τελευταίες ημέρες η γαλλική κυβέρνηση. Η καμπάνια αυτή επικεντρώνεται σε έναν παράγοντα που δεν θίγεται συχνά. Το βίντεο θίγει το ζήτημα της τοξικής αρρενωπότητας συνιστώντας πως μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οδηγική συμπεριφορά εξίσου με το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και την κούραση.
Το ενημερωτικό βίντεο, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση σε τηλεοπτικά κανάλια και κινηματογράφους, έχει τίτλο «να είστε ο άνδρας που επιθυμείτε, αλλά να είστε ένας άνδρας ζωντανός». Στη Γαλλία, το 78% των ατόμων που σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα το 2022 ήταν άνδρες, ποσοστό κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. Από τους Γάλλους οδηγούς ηλικίας 18 έως 24 ετών που «έφυγαν» πέρυσι στον δρόμο, το 88% ήταν άνδρες. Από τα άτομα για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι προκάλεσαν τροχαία ατυχήματα, το 84% ήταν άνδρες, ενώ οι άνδρες αντιπροσώπευαν το 93% των μεθυσμένων οδηγών που ενεπλάκησαν σε ατύχημα.
Παράγοντας τροχαίων δυστυχημάτων η τοξική αρρενωπότητα.
Εξέταση συμπεριφορών
Η Φλοράνς Γκιγιόμ, διυπουργική εντεταλμένη για την οδική ασφάλεια στη Γαλλία, δήλωσε ότι η καμπάνια δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον στιγματισμό ή την ενοχοποίηση των ανδρών γενικά. «Πρόκειται για την προτροπή των ανθρώπων να εξετάσουν τη συμπεριφορά τους», ανέφερε η ίδια.
Η Γκιγιόμ δήλωσε ότι ο αριθμός των ανδρών που πεθαίνουν στους δρόμους είναι ένα σοβαρό ζήτημα και «δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνδρες είναι κακοί οδηγοί, αυτό δεν είναι αλήθεια». Αντ’ αυτού, είπε ότι η κοινωνία θα πρέπει να εξετάσει βαθύτερα συμπεριφορές όπως το κυνήγι του κινδύνου ή οι πιέσεις που δέχονται ορισμένοι άνδρες για να δείξουν ότι μπορούν να οδηγήσουν γρηγορότερα ή να επιδιώξουν να κυριαρχήσουν στον δρόμο. Το μήνυμα της καμπάνιας αφορά την παρότρυνση των ανδρών να αντισταθούν στην κοινωνική πίεση. «Δεν χρειάζεται να γίνεις αυτό που περιμένουν οι άνθρωποι από έναν άνδρα», λέει η φωνή ενός νέου πατέρα στον γιο του στο κλιπ.
Ο κοινωνιολόγος Αλέν Μερζιέ διεξήγαγε για την εκστρατεία μια μελέτη σχετικά με τον ανδρισμό και την οδήγηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ο ίδιος δήλωσε: «Είναι εντυπωσιακό το πώς ορισμένα στερεότυπα μεταβιβάζονται από τον πατέρα στον γιο, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινήτου ως συμβολικού αντικειμένου του ανδρισμού, της ανδρικής ταυτότητας και της αρρενωπότητας».