Formula 1: O Φερστάπεν στα 37 χιλιοστά από τον Λεκλέρ στις πρώτες δοκιμές του Μπακού

1 year ago 59

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ 28.04.2023 | 14:57

Με έναν γρήγορο γύρο στο τέλος ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν, με οριακή διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari που δείχνει αναγεννημένη. Διακοπή το πρώτο ημίωρο λόγω φωτιάς της Alpine του Πιέρ Γκασλί.

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19 και ο Μονεγάσκος με τη Ferrari SF-23, όπως και ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR που έμεινε στην τρίτη θέση -ένα δέκατο πιο πίσω- πέτυχαν τους ταχύτερους γύρους αυτής της προσμοίωσης δοκιμών κατάταξης στο τέλος και με τη μαλακή γομα - ενώ ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari έμεινε περίπου μισό δευτερόλεπτο μακριά τους πρωτοπόρους.

Ωστόσο, στη μάχη αυτή επέλεξαν να μην μπουν ο Φερνάντο Αλόνσο με την Astron Martin AMR23 και οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ με τις δύο Mercedes W14, καθώς αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα - και με αυτή πέτυχαν τους ταχύτερους χρόνους τους, που βρήκαν τον Ισπανό στην 8η θέση (1,25'' μακριά) και τους δύο Βρετανούς στην 11η και 17η αντίστοιχα.

 O Φερστάπεν στα 37 χιλιοστά από τον Λεκλέρ στις πρώτες δοκιμές του Μπακού

Αυτή η ιδιομορφία οφείλεται στη δομή αυτού του Sprint αγώνα αυτού του τριημέρου. Με τα νέα δεδομένα που ανακοινώθηκαν την περασμένη Τρίτη, αυτή ήταν η μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών, καθώς σήμερα το απόγευμα θα ακολουθήσουν (στις 16:00) οι δοκιμές κατάταξης του GP της Κυριακής και αύριο Σάββατο θα διεξαχθούν οι δοκιμές κατάταξης (Sprint Shootout) του αγώνα Sprint του ίδιου απογεύματος.

Με τη μεγάλη σημασία αυτών των ελεύθερων δοκιμών, για την προετοιμασία των ομάδων, οι περισσότεροι οδηγοί -συμπεριλαμβανομένων και των πρωταγωνιστών του σπορ- βγήκαν στην πίστα από νωρίς, κατά κύριο λόγο με τη μέση γόμα. Με αυτή στις τέσσερις άκρες της RB19 ο Φερστάπεν ήταν επίσης ταχύτερος.

Ώσπου, στο 15ο λεπτό της διαδικασίας, βγήκαν στην πίστα οι κόκκινες σημαίες της διακοπής των δοκιμών διότι η Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν ακινητοποιήθηκε στην έξοδο διαφυγής της στροφής 1 με απώλεια πίεσης του καυσίμου.

Η διακοπή έγινε ακόμα μεγαλύτερη εξαιτίας της φωτιάς που ξεπηδούσε από την ουρά της Alpine A523 του Πιέρ Γκασλί, μετά από υδραυλική διαρροή. Οι φλόγες εμφανίστηκαν στην αρχή του γύρου και ο Γάλλος προσπάθησε να επιστρέψει στα πιτς, αλλά εντέλει αναγκάστηκε να σταματήσει στη στροφή 12 - στο σημείο του κάστρου. Η φωτιά κατάκαιγε την Α523 πριν τεθεί υπό έλεγχο.

Μόλις απομακρύνθηκε η Alpine από την πίστα το πράσινο φως άνοιξε για τα εναπομείναντα 32 λεπτά της ωριαίας διαδικασίας. Αυτά δεν ήταν τα μόνα συμβάντα αυτών των επεισοδιακών ελεύθερων δοκιμών στο Μπακού.

Πριν τη διακοπή ο Γιούκι Τσουνόντα προκάλεσε σοβαρή ζημιά στο πίσω μέρος της Alpha Tauri, και με κλαταρισμένο ελαστικό έκανε τετ-α-κε επιστρέφοντας στα πιτς. Επίσης, ο Αλόνσο ανέφερε ένα πρόβλημα με τη λειτουργία του DRS της πίσω πτέρυγας της Aston Martin, ενώ οι δύο οδηγοί της Mercedes διαπίστωσαν προβλήματα στα φρένα της W14.

Στο τελευταίο ημίωρο οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη μέση και σκληρή γόμα με βαρύ φορτίο καυσίμου για την προσομοίωση αγώνα, και στο τελευταίο δεκάλεπτο άρχισαν να πέφτουν διαδοχικά οι χρόνοι καθώς σχεδόν όλοι έβαζαν τη μαλακή γόμα για την προσομοίωση των απογευματινών δοκιμών κατάταξης. Οι Πέρεζ, Φερστάπεν και Λεκλέρ εναλλάχθηκαν στην κορυφή, αν και ο Μονεγάσκος της Ferrari χρειάστηκε να ματαιώσει τον πρώτο του γρήγορο γύρο λόγω εξόδου του στο χώρο διαφυγής της στροφής 2.

Τελικά, τον πρώτο χρόνο ανέκτησε με την πτώση της καρό σημαίας ο Φερστάπεν, καθώς είχε αρκετά καύσιμα για να κάνει τρεις γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα - και φυσικά μια Red Bull RB19 που ταιριάζει σαν γάντι με την κορυφαία της τελική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες των δρόμων της αζέρικης πρωτεύουσας.

Με τις σημαντικές αναβαθμίσεις των περισσότερων μονοθεσίων στο Μπακού, όπως της McLaren με την οποία ο Λάντο Νόρις έγραψε τον 5ο χρόνο, θα έχει ενδθαφέρον να δούμε στις απογευματινές δοκιμές κατάταξης πώς έχουν διαμορφωθεί οι ισορροπίες του ανταγωνισμού μετά τη διακοπή ενός μήνα έπειτα από το GP Αυστραλίας.

Read Original