Formula 1: H Mercedes F1 έχει εφεδρικό ένα εναλλακτικό μονοθέσιο για το 2023

1 year ago 82

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ 22.02.2023 | 09:47

Η γενναία απόφαση της Mercedes να συνεχίσει με τη φετινή W14 τη σχεδιαστική φιλοσοφία της αποτυχημένης περσινής W13, καλύπτεται από ένα εφεδρικό πλάνο: την εισαγωγή μέσα στη σεζόν, αν χρειαστεί, μιας ριζικά ανασχεδιασμένης 'Β' έκδοσης της W14.

Το 2022, όταν ξεκίνησε το πλαίσιο των νέων τεχνικών κανονισμών της Formula 1 που θα ισχύσουν μέχρι το τέλος του 2025, οι τρεις κορυφαίες ομάδες του σπορ παρουσίασαν τρεις διαφορετικές σχεδιαστικές φιλοσοφίες για τα μονοθέσιά τους. Της Red Bull RB18 και της Ferrari F1-75 αποδείχθηκε επιτυχημένη, αλλά της Mercedes W13 όχι.

Η πρωταθλήτρια των οκτώ προηγούμενων ετών βρέθηκε ξαφνικά από το ζενίθ στο ναδίρ: έμεινε μακριά από κάθε ελπίδα για τη διεκδίκηση νικών στο πρώτο μισό της σεζόν του 2022, καθώς προσπαθούσε αρχικά να κατανοήσει εις βάθος τη W13, ώστε έπειτα να αποφασίσει ποιο δρόμο θα έπρεπε να ακολουθήσει για την τροποποίηση και την εξέλιξή της.

Η ομάδα του Μπράκλεϊ έφτασε εντέλει στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα της W13 είχε τις ρίζες του στο σχεδιασμό του δαπέδου. Δεν σχετιζόταν με το εύρημα των ισχνών πλευρικών αεραγωγών, αλλά ήταν δομικής φύσεως.

Λόγω του ορίου προϋπολογισμών η Mercedes F1 δεν μπορούσε να προχωρήσει στην αλλαγή του δαπέδου πέρσι, αλλά το έκανε φέτος με την καινούρια W14. Όπως είδαμε από τις πρώτες φωτογραφίες της W14, και όπως παραδέχθηκε και η ίδια η ομάδα, θέλησε να επιμείνει στη σχεδιαστική φιλοσοφία της W13, μετεξελίσσοντάς τη στη W14.

Βάσει αυτού, τόσο ο Λιούις Χάμιλτον όσο και διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ, ήταν πολύ επιφυλακτικοί στις δηλώσεις τους ενόψει της νέας σεζόν. Μάλιστα, ο Αυστριακός είπε ότι η νέα Mercedes W14 θα είναι ικανή να κερδίσει «κάποια στιγμή». Με λίγα λόγια, η επιμονή στη σχεδιαστική φιλοσοφία της W13 αφήνει και την ίδια την ομάδα στην αβεβαιότητα.

Για το λόγο αυτό, η Mercedes φέρεται να έχει έτοιμο και ένα σχέδιο Β: ένα εκτεταμένα ανασχεδιασμένο -σε σχέση με τη W14- μονοθέσιο, όπως αναφέρει ο ρεπόρτερ του βρετανικού δικτού Sky Sports, Τεντ Κράβιτζ. Σύμφωνα με τη φημολογία, το 'Β' μονοθέσιο αυτό ενδέχεται να ρέπει προς τη σχεδιαστική φιλοσοφία είτε της Red Bull είτε της Ferrari.

Με τις φήμες αυτές θα μπορούσαν να συγκριθούν και τα πρόσφατα λόγια του Λιούις Χάμιλτον ότι η Mercedes δεν έχει ανάγκη να αντιγράψει το σχέδιο καμίας άλλη, και ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στις αποφάσεις των σχεδιαστικών και μηχανικών του Μπράκλεϊ. Αν όντως ισχύουν οι ισχυρισμοί του Κράβιτζ, τότε έχουν περισσότερο νόημα οι λέξει «κάποια στιγμή» του Βολφ.

Σε κάθε περίπτωση, οι δοκιμές εξέλιξης που ξεκινούν αύριο (23/02) στο Μπαχρέιν αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τη Mercedes: εκεί θα γίνει ορατό, στην ομάδα, αν η W14 έχει λύσει τα περσινά προβλήματα της W13, και εν πολλοίς αν έχει τη δυναμική να είναι άμεσα, ή να γίνει στην πορεία, ανταγωνιστική στη σεζόν του 2023.

Την ίδια στιγμή, η Mercedes W13 θα εκτίθεται πλέον σε ένα κεντρικό χώρο του εργοστασίο του Μπράκλεϊ, όπως είπε ο Βολφ, διότι «είναι ένα σύμβολο τόλμης και θάρρους. Πήραμε μια ριζοσπαστική κατεύθυνση πέρσι. Τολμήσαμε και αποτύχαμε. Και αυτό δείχνει τη νοοτροπία της ομάδας - πώς να αντιμετωπίζεις την επιτυχία και την αποτυχία. Και δεν θα ήθελα να γίνουμε με οποιονδήποτε τρόπο συντηρητικοί, θέλω να παίρνουμε υπολογισμένα ρίσκα και να είμαστε τολμηροί», τόνισε ο Αυστριακός.

Αν η W14 κάνει τη σχεδιαστική τόλμη της W13 νικήτρια της Formula 1, αναμφίβολα μια περίοπτη θέση της W13 στο Μπράκλεϊ θα αποκτήσει εντελώς διαφορετική υπόσταση. Για ένα μονοθέσιο που, πέρσι, ο Βολφ είχε πει ότι θα καταλήξει σε κάποια υπόγεια σπηλιά του μουσείου της Mercedes στη Στουτγάρδη.

Read Original