Τα πιο γρήγορα μονοθέσια. Οι κορυφαίοι οδηγοί του κόσμου. Η αδρεναλίνη στα κόκκινα, σε κάθε ευθεία, σε κάθε επικίνδυνη στροφή. Ο διαπεραστικός θόρυβος από τους κινητήρες, η μυρωδιά από τα λάστιχα που αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια τους στις πίστες.
Ο μαγικός και λαμπερός κόσμος της Formula 1, επιστρέφει από αυτό το τριήμερο στη δράση με τη διεξαγωγή του 74ου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Η αρχή θα γίνει στο Μπαχρέιν με τον αγώνα της 5ης Μαρτίου και για τελευταία φορά η καρό σημαία θα πέσει τις 26 Νοεμβρίου στο Αμπου Ντάμπι.
Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull καλούνται να υπερασπιστούν τους τίτλους τους σε οδηγούς και κατασκευαστές αντίστοιχα. Αλλωστε ο Ολλανδός πιλότος έφτασε άνετα όπως αποδείχτηκε στο δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημά του, καταρρίπτοντας και το ρεκόρ νικών με 15 επικρατήσεις σε 22 κούρσες. Μεγάλη ηττημένη στο 2022 ήταν η Mercedes που έμεινε πολύ πίσω, ενώ η Ferrari αν και ξεκίνησε εντυπωσιακά την σεζόν στο τέλος ουσιαστικά προδόθηκε από τα εσωτερικά της λάθη.
Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια οι αλλαγές στους κανονισμούς είναι περιορισμένες, ενώ θεσπίστηκε και οριοθέτηση των προϋπολογισμών των ομάδων (Budget Cap).
Οι ομάδες
Oracle Red Bull Racing – Honda
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει και έτσι η Red Bull συνεχίζει και φέτος με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Μαξ Φερστάπεν και τον Μεξικανό, Σέρχιο Πέρες. Πέρυσι πανηγύρισε και τους δύο τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές.
Scuderia Ferrari
Παρά τα πολλά λάθη και τις εσωτερικές συγκρούσεις η Scuderia θα κατέβει και φέτος στο πρωτάθλημα με τους Σαρλ Λεκλέρ και τον Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, στοχεύοντας εκεί όπου απέτυχε πέρυσι, να φτάσει δηλαδή στην κορυφή και στις δύο κατηγορίες.
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Η αξία των δύο Βρετανών πιλότων, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ είναι μη διαπραγματεύσιμη, αλλά πέρυσι το μονοθέσιο δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και στον ανταγωνισμό, κάτι που η εταιρία παλεύει να αλλάξει για φέτος και να επιστρέψει στις κατακτήσεις, αφού βρέθηκε στην 3η θέση των κατασκευαστών.
BWT Alpine – Renault F1 Team
Τα δικά της παιδιά εμπιστεύεται η γαλλική ομάδα, καθώς πίσω από το τιμόνι των δύο μονοθέσιων θα βρίσκονται οι Εστεμπάν Οκόν και Πιερ Γκασλί. Πέρυσι κατάφερε να «πλασαριστεί» πίσω από τα τρία φαβορί, κατακτώντας την 4η θέση.
Mclaren F1 Team – Mercedes
Οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι θα οδηγήσουν φέτος τα μονοθέσια της ιστορικής βρετανικής ομάδας, που πέρυσι έπεσε στην 5η θέση, αλλά είδε τον Νόρις να ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών.
Alfa Romeo Racing Orlen- Ferrari
Οι Ιταλοί θα «πολεμήσουν» και φέτος με τους ίδιους πιλότους, τον Βάλτερι Μπότας και Γκουάνγιου Τζόου. Πέρυσι βρέθηκε στην 6η θέση.
Aston Martin Aramco Cognizant – Mercedes
Μπορεί στο τιμόνι να βρίσκεται ένας παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Φερνάντο Αλόνσο, που πήρε τη θέση του Σεμπάστιαν Φέτελ που αποχώρησε από τη δράση μετά από 16 χρόνια, αλλά οι προσδοκίες δεν είναι υψηλές. Δεύτερος πιλότος της ομάδας είναι ο γιος του ιδιοκτήτη, Λανς Στρολ.
Haas F1 Team – Ferrari
Από την ομάδα αποχώρησε ο Μικ Σουμάχερ, που πήγε 3ος οδηγός στην Mercedes, και τη θέση του πήρε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ. Πρώτος οδηγός παραμένει ο Δανός, Κέβιν Μάγκνουσεν. Η ομάδα πέρυσι κατάφερε να πανηγυρίσει την πρώτη pole position της ιστορίας της.
Scuderia Alpha Tauri – Ηonda
Με τον Ολλανδό, Νικ Ντε Φρις και τον Ιάπωνα, Γιούκι Τσουνόντα η ομάδα θα προσπαθήσει να ξεφύγει από την μετριότητα της περυσινής σεζόν.
Williams Racing – Mercedes
Πέρυσι τερμάτισε στην τελευταία θέση. Στην ομάδα ήρθε ο Αμερικανός, Λόγκαν Σάρτζεντ, ενώ πρώτος οδηγός παρέμεινε ο Ταϊλανδός, Αλεξάντερ Άλμπον.
Το πρόγραμμα
Όπως και τα προηγούμενα τρία χρόνια, έτσι και φέτος από το καλεντάρι απουσιάζει το Grand Prix της Κίνας εξαιτίας των περιορισμών για τον κορωνοϊό.
Grand Prix – Πίστα – Ημερομηνία
1. Μπαχρέιν – Bahrain International Circuit, Sakhir – 5 Μαρτίου
2. Σαουδικής Αραβίας – Jeddah Street Circuit, Jeddah – 19 Μαρτίου
3. Αυστραλίας – Albert Park Circuit, Melbourne – 2 Απριλίου
4. Αζερμπαϊτζάν – Baku City Circuit, Baku – 30 Απριλίου
5. Η.Π.Α. – Miami International Autodrome, Florida – 7 Μαΐου
6. Εμίλια Ρομάνα- Imola Circuit, Imola – 21 Μαΐου
7. Μονακό – Circuit de Monaco, Monte Carlo – 28 Μαΐου
8. Ισπανίας – Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmelo – 4 Ιουνίου
9. Καναδά – Circuit Gilles Villeneuve, Montreal – 18 Ιουνίου
10. Αυστρίας – Red Bull Ring, Spielberg – 2 Ιουλίου
11. Μ. Βρετανίας – Silverstone Circuit, Silverstone – 9 Ιουλίου
12. Ουγγαρίας – Hungaroring, Budapest – 23 Ιουλίου
13. Βελγίου – Circuit de Spa – Francorchamps – 30 Ιουλίου
14. Ολλανδίας – Circuit Zandvoort, Zandvoort – 27 Αυγούστου
15. Ιταλίας – Monza Circuit, Monza – 3 Σεπτεμβρίου
16. Σιγκαπούρης – Marina Bay Circuit, Singapore – 17 Σεπτεμβρίου
17. Ιαπωνίας – Suzuka, Japan – 24 Σεπτεμβρίου
18. Κατάρ – Losail International Circuit, Lusail – 8 Οκτωβρίου
19. Η.Π.Α. – Circuit of the Americas, Austin, Texas – 22 Οκτωβρίου
20. Μεξικού – Autodromo Hermanos Rodriguez, Mexico – 29 Οκτωβρίου
21. Βραζιλίας – Interlagos Circuit,, Sao Paolo – 5 Νοεμβρίου
22. Λας Βέγκας – Las Vegas Street Circuit, Nevada – 18 Νοεμβρίου
23. Η.Α.Ε. – Yas Marina Circuit, Abu Dhabi – 26 Νοεμβρίου
Στα χέρια ενός Ελληνα
Ο Νικόλας Τομπάζης θα είναι φέτος αυτός που θα «τρέξει» το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, ανέλαβε και την καθημερινή επαφή με τις ομάδες, έπειτα από την έντονη κριτική που δέχτηκε πέρυσι ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ. Ο Έλληνας αεροδυναμιστής, ο οποίος είναι απόφοιτος του πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, υπήρξε κορυφαίος σχεδιαστής σε Benetton, Ferrari και ΜcLaren απ’ το 1992 ως το 2018 προτού αναλάβει ρόλο στη FIA.
Χρονιά – ρεκόρ
Σύμφωνα τα στοιχεία που δόθηκαν πριν από μερικές ημέρες στη δημοσιότητα, το 2022 το πρωτάθλημα της Formula 1, βρέθηκε στην ισχυρότερη θέση του από ποτέ, καθώς απέφερε έσοδα 2,5 δισ. δολαρίων, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν λιγότεροι αγώνες σε σχέση με το 2021. Στην πράξη, οι δέκα ομάδες που συμμετέχουν, μοιράστηκαν 1,5 δισ. δολάρια. Παράλληλα, υπήρξε σημαντική αύξηση και στον κόσμο που βρέθηκε στις πίστες, καθώς τα γκραν πρι τα παρακολούθησαν 5,7 εκατ. θεατές, παρουσιάζοντας μια αύξηση του 36% σε σχέση με το 2019, που ήταν η τελευταία χρονιά, πριν επηρεαστεί και η Formula 1 από τους περιορισμούς εξαιτίας της πανδημίας. Μάλιστα σύμφωνα με τον CEO της FIA, Στέφανο Ντομενικάλι, η F1 είναι το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο μεγάλο άθλημα στα social media, ενώ πρόσθεσε ότι τα επόμενα χρόνια το προϊόν θα πάρει ακόμα μεγαλύτερη αξία, καθώς το 2026 θα μπουν στους αγώνες κατασκευαστές όπως είναι η Audi και η Ford.
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr