Είδαμε την Παρασκευή και 13 στο Noūs-Creative space

1 year ago 78

Πήγαμε και είδαμε την Παρασκευή και 13 στο Noūs-Creative space και σας το συνιστούμε ανεπιφύλακτα

Μαρία Μαρήγράφει:Μαρία Μαρή 26 Ιανουαρίου 2023

Είδαμε την Παρασκευή και 13 στο Noūs-Creative space

Μετά την επιτυχημένη παράσταση της περσινής σεζόν «οι Α.Υ.Τ.Ο.Ι. που θα αλλάξουν τον κόσμο», ο Αντώνης Καλομοιράκης επιστρέφει με την ολοκαίνουρια κωμωδία του με τίτλο «Παρασκευή & 13», και δεν είναι αυτό που κάποιος  νομίζει. Ένα ταξίδι για τη ζωή γεμάτο γέλιο σε ένα σύμπαν … που δεν το περιμένει κανείς.

Ο Τρύφωνας είναι ένας βραβευμένος φυσικός. Εξηγεί τα πάντα με βάση τη λογική και την επιστήμη. Καταδικάζει κάθε άνθρωπο που πιστεύει σε ζώδια, σε προλήψεις και δεισιδαιμονίες. Τι συμβαίνει όμως όταν συναντάει την Παρασκευή; Μια κομμώτρια τρελαμένη με τα ζώδια, προληπτική και το χειρότερο… η γιαγιά της είναι μάγισσα; Τι συμβαίνει όταν μαθαίνει ότι τη σκεπάζει μια κατάρα; Μια κατάρα που θα επηρεάσει άμεσα και τον ίδιο;

Ένα πανέξυπνο κείμενο του Αντώνη Καλομοιράκη, που δίνει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να ερμηνεύσουν ευχάριστους ρόλους, να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους  και να διασκεδάσουν το κοινό τους.

Μαγικά λόγια, χορός, ωραία κίνηση και  όλα ξεκινούν νε την βράβευση του συγγραφέα Τρύφωνα Μπλάτσα (Αντώνης Καλομοιράκης) για το βιβλίο του « Πώς να επιβιώσεις με τόσους ηλίθιους». Το βιβλίο του γίνεται best seller  και ο παρουσιαστής σχολιάζει ότι συμπτωματικά το παρουσιάζουν στο κοινό ημέρα Παρασκευή και 13. Το γεγονός  αυτό όχι μόνο αφήνει αδιάφορο τον Τρύφωνα, αλλά το χλευάζει κιόλας. Όλος αυτό ο σκοταδισμός και οι δοξασίες  που στο εξής λέει  εκείνος θα τα αποκαλεί «σκαταδισμό», προέρχονται μόνο από τον  αδικαιολόγητο  φόβο του ανθρώπου. Ο Τρύφωνας  εκνευρίζεται με τον παρουσιαστή, όχι για την αποφράδα μέρα της παρουσίασης, αλλά  γιατί άργησαν να ξεκινήσουν την εκπομπή λόγο ανθρώπινου λάθους, συγκεκριμένα του ηλεκτρολόγου.

Ο Τρύφωνας (Αντώνης Καλομοιράκης) και ο Θανάσης (Χρήστος Ματσιαρόκος),  είναι δυο φίλοι , δυο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, ο ένας ορθολογιστής και επιστήμονας και ο άλλος όλη την ώρα εξαρτημένος από το κινητό του και από μια πλατφόρμα, το Blinker,, όπου γνωρίζει γυναίκες και μετρά  πόσο δημοφιλής είναι. Στην πλατφόρμα αυτή ,οι ενδιαφερόμενοι μπαίνουν με ψευδώνυμο «  Αυγουστιάτικη Πανσέληνος», « Τσουρουφλισμένο γατάκι»,  « Φτηνιάρα πουτίγκα», « Μεγάλος Μπανανίτο». Αυτό έχει καταντήσει να είναι η ζωή του. Από την άλλη ο Τρύφωνας λέει πάντα την αλήθεια και δε νοιάζεται αν θα γίνει αγενής, ούτε αν τα λόγια του πληγώσουν ή προσβάλλουν κάποιον. Ο Θανάσης (Χρήστος Ματσιαρόκος)  πιστεύει στην τύχη, ενώ ο Τρύφωνας  εκνευρίζεται με την αφέλειά του φίλου του . Ο ένας είναι ευγενής και καταφερτζής με τις γυναίκες και παίρνει πάντα αυτό που θέλει, ενώ ο άλλος είναι μονόχνοτος, ειλικρινής ως το σημείο να γίνεται αγενής και επιθετικός, γι’ αυτό και είναι πάντα μόνος του.  Ο Θανάσης οργανώνει τυφλό ραντεβού για τον φίλο του, μέσω μιας πλατφόρμας γνωριμιών  επιτρέποντάς του να χρησιμοποιήσει το δικό του όνομα.  Ο Τρύφωνας γίνεται αντιπαθής στην κοπέλα του ραντεβού  και ιδιαίτερα   αγενής και λεκτικά επιθετικός , προσβλητικός και απαίσιος προς την ελαφρά παχουλή κοπέλα, τη Λίτσα (Ξένη Βασιλάκη). Το κείμενο είναι απλά πανέξυπνο. Οι δυο φίλοι  ανταλλάσσουν ταυτότητα, ο ένας λέει ότι είναι ο άλλος.

Με την συμπεριφορά του Τρύφωνα,  το προφίλ του Θανάση στο Blinker έχει θιγεί και τώρα θα πρέπει η Λίτσα να πεισθεί να  διορθώσει τον χαρακτηρισμό για το πρόσωπό του για να μην χάσει τα credits του ο Θανάσης. Ο Τρύφωνα που παρουσιάστηκε ως Θανάσης και έχει αναφέρει ότι είναι κομπλεξικός, αγενής και απαίσιος.

Η γνωριμία του Τρύφωνα με την Παρασκευή (Τερέζα Καζιτόρη) είναι καθοριστική. Εκείνη κομμώτρια , με πολλές δεισιδαιμονίες και με γιαγιά μάγισσα. Στο σπίτι και της μιας και της άλλης επικρατούν πολλά δεισιδαίμονα στοιχεία, καθρέφτες, κοράκια, νυχτερίδες, ποντίκια. Η γιαγιά  Σαββάταινα (Εύη Κολιούλη), ιδιαιτέρως αστεία, ονομάζει τον μαύρο γάτο της ασπρούλη, και  δεν είναι άλλος από τον  άνδρας της που τον τιμώρησε και τον  μεταμόρφωσε σε γάτο. Ο Τρύφωνας εννοείται ότι δεν πιστεύει τίποτα από όλα όσα βλέπει και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να κάνει ερωμένη του την Παρασκευή.  Η γιαγιά «ζυγίζει» τον Τρύφωνα για να δει αν είναι κατάλληλος για την εγγονή της λέγοντάς του ότι το δυνατό σημείο της Παρασκευής δεν είναι η ομορφιά της,  αν και η κοπέλα είναι πανέμορφη, αλλά το μυαλό της, που δίνει την εντύπωση λίγο τρελής και αγαθής. Τον προειδοποιεί δε ότι αν δεν την αγαπά θα πέσει κατάρα επάνω του.  Ο Τρύφωνας μην πιστεύοντας σε μαγείες  υποκύπτει, αλλά του κάνει εντύπωση αυτό που η γιαγιά και η Παρασκευή  είπαν το ίδιο πράγμα ότι «το δάκτυλο που δείχνει το φεγγάρι , δεν είναι το φεγγάρι.»

Όντως ο Τρύφωνας, που δεν είχε και πολύ σοβαρά αισθήματα για την Παρασκευή (Τερέζα Καζιτόρη), άρχισε να υφίσταται τις συνέπειες της κατάρας για όποον δεν αγαπήσει την εγγονή της Σαββάταινας. Τον κυνηγούν  όλοι για την απρεπή του συμπεριφορά, ενώ οι εκδότες του βιβλίου του, αποσύρουν το βιβλίο και ακυρώνουν την παρουσίασή του. Μια σκούπα του βάζει τρικλοποδιές,  και τότε εκείνος κάνει την σκέψη ότι η βρωμόγρια τον έχει καταραστεί.  Εξαιρετική η κίνηση  του Αντώνη Καλομοιράκη, ο οποίος δεν έχει γράψει μόνο ένα σπιρτόζικο κείμενο, αλλά διαθέτει και  νευρώδη, απίθανη  κωμική κίνηση. Όλοι γύρω του, του δίνουν συμβουλές αυτοβελτίωσης.  Η  ίδια η Παρασκευή του  λέει ότι δεν έχει να χάσει κάτι  αν  αγαπήσει και να πάψει να βάζει εμπόδια στον εαυτό του. Η Παρασκευή (Τερέζα Καζιτόρη) είναι  μια υπερβολικά όμορφη κοπέλα,  χωρίς κόμπλεξ και τον θαυμάζει για όσα λέει, προσπαθεί δε να του μοιάσει, να ενημερωθεί και εκείνη  και να ανέβει  στο πνευματικό του ύψος. Εκείνος πιστεύει ότι είναι ασύμβατοι. Τη θεωρεί ηλίθια κομμώτρια, ενώ εκείνος είναι επιστήμων. Την διώχνει από το σπίτι, ο Θανάσης έχει καταστραφεί στο Blinker, ο Τρύφωνας κινδυνεύει  συγγραφικά και επιστημονικά και η μαγική σκούπα τον οδηγεί απευθείας στο σπίτι της γιαγιάς Σαββάταινας, αυτής της ιδιόμορφης, αστείας μάγισσας που ενώ μπερδεύει τα ονόματα και δείχνει να τα έχει χαμένα, του υποδεικνύει να διαβάσει ένα χαρτί με νουθεσίες, για να γίνει καλύτερος και πιο ευτυχισμένος άνθρωπος. Τον συμβουλεύει να  βρίσκει όσα τον ενώνουν με τους ανθρώπους γύρω του  και όχι όσα τον χωρίζουν.  Αν είναι να μην λέει ούτε ένα καλό λόγο καλύτερα να μην μιλά καθόλου και να προσπαθεί να μπαίνει στη θέση του άλλου. Και στο τέλος του αποκαλύπτει ότι η κατάρα  πέφτει πάνω μας όταν δεν αγαπάμε, όταν δεν μοιραζόμαστε. Αυτές τις δεκατρείς συμβουλές και την Παρασκευή αυτό το αγνό πλάσμα που τον ωθεί προς την αγάπη, αυτό χρειάζεται για να είναι πλήρης και ευτυχισμένος, παρά να αναλώνεται  σε ματαιοδοξίες , φανφάρες και υβριστικά λόγια. Και ο Θανάσης από την άλλη αναλώνεται σε επιφανειακές σχέσεις που μόνο του  προσθέτουν  ανανωρισιμότητα σε μια ανόητη πλατφόρμα, εύρεσης συντρόφου.  Εκείνος χωρίς καμία προειδοποίηση, αποφασίζει να εξαφανιστεί από τη ζωή της Λίτσας (Ξένη Βασιλάκη) και διαπράττοντας ghosting, στοιχειώνει την σκέψη της και το συναίσθημά της, αφήνοντάς την με αναπάντητα ερωτηματικά.  Η Λίτσα μοιάζει να αποδέχεται τον εαυτό της και να μην ανταπαντά  στις λοιδορίες του Τρύφωνα, ενώ κολακεύεται από την υποκριτική ευγένεια του  Θανάση. Ευθύ άτομα ανταπαντά με την έκθεση του Θανάση στην πλατφόρμα.

Ο συγγραφέας προσεγγίζει με ανάλαφρο, ευχάριστο και θεατρικό  τρόπο το αδιέξοδο των σύγχρονων σχέσεων  μεταξύ των ανθρώπων, την άνιση σχέση με το Υπερεγώ τους,  που οδηγεί σε δυστυχία και αδιέξοδο. Ας πούμε ότι πρόκειται για ένα όνειρο που βάζει τον θεατή σε σκέψεις  προκειμένου να αποφύγει τις ματαιόδοξες σκέψεις του.

Όλη η ομάδα στήνει την παράσταση επί σκηνής με μια αγαστή συνεργασία, μετακινώντας έπιπλα, παράγοντας ήχους, κάνοντας συντονισμένες κινήσεις, ενώ είναι όλοι παρόντες παραπλεύρως στην σκηνή και ενεργοποιούνται ανάλογα με την περίπτωση;, ένα  έξυπνο σκηνοθετικό εύρημα του σκηνοθέτη Ευθύμη Χρήστου. Πολλές οι κινηματογραφικές αναφορές, γνωστές μουσικές και τραγούδια που επιμελήθηκαν οι Ars Artis, έδωσαν την ευκαιρία στην Τερέζα Καζιτόρη να αποδείξει το μέταλλο της φωνής της και να γοητεύσει το κοινό.

Μια παράσταση για ευρύ κοινό , για κάποιους που είναι εξαρτημένοι από δεισιδαιμονίες αλλά και για νέους, που αντιστοίχως είναι μανιωδώς εξαρτημένοι από την τεχνολογία, τα social media, την προβολή τους, γεγονός που εκφράζει μια κραυγή απελπισίας για αποδοχή.

Η Χορογραφία στο τέλος θυμίζει  παλιά ελληνική ταινία, όπως και η όλη πλοκή του έργου.

Νέοι και ταλαντούχοι ηθοποιοί σε ένα φρέσκο κείμενο με πολλές παραμέτρους και έναν ευδιάκριτο στόχο – απεμπλοκή από κάθε μέσο που δεσμεύει το μυαλό και την κρίση.

Ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Αντώνης Καλομοιράκης

Σκηνοθεσία: Ευθύμης Χρήστου

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ars Artis

ΣΚΗΝΙΚΑ: Τερέζα Καζιτόρη, Ευθύμης Χρήστου

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Μαρία Καββαδία

Παίζουν:

Τρύφωνας :Αντώνης Καλομοιράκης

Λίντα: Εύη Κολιούλη

Παρασκευή: Τερέζα Καζιτόρη

Θανάσης : Χρήστος Ματσιαρόκος

Σαββάταινα :Ξένη Βασιλάκη

ΗΧΟΛΗΨΙΑ – ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΠΟΤ: Άκης Μελής

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Λευτέρης Γαϊτάνιος

VIDEO: Στέλιος Καζιτόρης

ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΑ: Κωνσταντίνος Παπαδάκης, Στέλιος Καζιτόρης

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ: Άντζυ Νομικού

Read Original