Σχέδιο που επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι όμως λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα, ηλεκτρονικά καύσιμα, συνέταξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία που αντιδρά στην σταδιακή κατάργηση της ΕΕ αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.
Το προσχέδιο προτείνει τη δημιουργία ενός νέου τύπου κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα τους εμποδίζει να οδηγούν εάν χρησιμοποιούνται άλλα καύσιμα, σύμφωνα με το Reuters.
Η πρόταση ανοίγει ένα παράθυρο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, οπότε ξεκινά η απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, όπως έχει συμφωνηθεί μετά από μήνες διαπραγματεύσεων.
Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας άρχισε να προβάλλει αντιρρήσεις. Το βασικό αίτημα είναι να επιτρέψει η ΕΕ μετά το 2035 ,τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με ηλεκτρονικά καύσιμα.
«Οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ της Επιτροπής και των γερμανικών αρχών», είπε εκπρόσωπος της Κομισιόν στο Reuters. Την Δευτέρα αξιωματούχος της ΕΕ δήλωσε ότι οποιαδήποτε πρόταση για την ταξινόμηση των αυτοκινήτων ηλεκτρονικών καυσίμων θα γίνει μόνο μετά την τελική έγκριση του νόμου σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Τι είναι τα ηλεκτρονικά καύσιμα
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που δημιουργείται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς CO2.
Μελέτη που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από το Ινστιτούτο Έρευνας για το Κλίμα του Πότσδαμ διαπίστωσε ότι όλα τα προβλεπόμενα projects για τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούν να παράγουν ποσότητες που θα καλύπτουν το 10% της ζήτησης της Γερμανίας για τις αερομεταφορές, τη ναυτιλία και τα προϊόντα χημικών τα επόμενα χρόνια.
Τη Δευτέρα, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δήλωσε ότι οι συνομιλίες με την Επιτροπή σχετικά με το προγραμματισμένο τέλος των νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 προχωρούν, αλλά πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να πει πότε μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία.
naftemporiki.gr