ΕΕ: Ηλεκτροκίνηση …χωρίς σημεία φόρτισης

1 year ago 57

Η Ε.Ε. αποφάσισε το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, προβλέποντας πως από το 2035, θα επιτρέπεται μόνο η διάθεση αυτοκινήτων που δεν θα εκπέμπουν επιβλαβή για το περιβάλλον αέρια. Ωστόσο, όπως παρατηρεί η Welt, πολλές χώρες της Ευρώπης είναι απροετοίμαστες γι’ αυτήν την εξέλιξη. «Ιδιαιτέρως οι χώρες της ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης δεν είναι προετοιμασμένες για την ηλεκτροκίνηση, καθώς, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα ειδικά σημεία φόρτισης είναι συγκεντρωμένα κυρίως σε λίγα μόνο κράτη-μέλη. Αυτή τη στιγμή, πάνω από το 61% των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε τρεις μόνο χώρες: τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία. Το υπόλοιπο 39% κατανέμεται σε όλες τις άλλες 24 χώρες της Ε.Ε. […] Για παράδειγμα, η Γερμανία μόνη της διαθέτει περίπου τόσους σταθμούς φόρτισης όσους 20 άλλα κράτη-μέλη μαζί, συμπεριλαμβανομένων του Βελγίου, της Σουηδίας, της Αυστρίας και της Δανίας.

Οι χώρες της κεντρικής, ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης βρίσκονται πολύ πίσω στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης. […] Η Ελλάδα, η οποία έχει το μισό μέγεθος της Γερμανίας, διέθετε μόνο 1.021 σημεία φόρτισης στο τέλος του περασμένου έτους, δηλαδή το 0,2% του συνόλου των μονάδων που έχουν εγκατασταθεί στην Ε.Ε. και, ταυτοχρόνως, περίπου τα μισά απ’ όσα έχει μονάχα η πόλη του Αμβούργου.

Η Welt προσθέτει ακόμη πως «αναφορικά με την πυκνότητα των σταθμών φόρτισης ως προς την έκταση γης, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο υπολόγισε ότι, στη Γερμανία και στις χώρες το δίκτυο φόρτισης ήταν πιο πυκνό στη Γερμανία και στις χώρες της Benelux υπάρχουν πάνω από 10 σημεία φόρτισης ανά 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Από την άλλη πλευρά, στην ανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη η αντιστοιχία είναι μικρότερη από 2 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα».

Το γερμανικό ειδησεογραφικό δίκτυο καταλήγει πως «δεν είναι σαφές πώς ακριβώς μπορούν να επιτύχουν τους στόχους όσες χώρες έχουν μείνει πίσω. […] Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να κάνει περισσότερα προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα κονδύλια θα πάνε εκεί που είναι περισσότερο αναγκαία. Μένει να φανεί, όμως, αν και αυτό θα είναι αρκετό».

Πηγή: Deutsche Welle

Read Original