«Χωρίς εμάς δεν υπάρχει Google»: Oι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί της Ευρώπης πήραν το όπλο τους κατά των Big Tech των ΗΠΑ

1 year ago 84

Οι εντάσεις ανάμεσα στους ευρωπαϊκούς τηλεπικοινωνιακούς κολοσσούς και τις Big Tech των ΗΠΑ έχουν χτυπήσει κόκκινο, με τα αφεντικά των τηλεπικοινωνιών να πιέζουν ολοένα και περισσότερο τις ρυθμιστικές αρχές να υποχρεώσουν τους ψηφιακούς κολοσσούς να μοιραστούν το κόστος των υποδομών, που όπως τονίζουν, είναι η ραχοκοκαλιά του Διαδικτύου.

Οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες υποστηρίζουν ότι οι μεγάλες διαδικτυακές – που είναι κατά κύριο λόγο αμερικανικές- έχουν “χτίσει” τις αυτοκρατορίες τους στην πλάτη των επενδύσεων πολλών δισεκατομμυρίων που οι ίδιες έχουν πραγματοποιήσει για υποδομές.

Οι Google, Netflix, Meta (Facebook), Apple, Amazon και Microsoft παράγουν σχεδόν το ήμισυ της συνολικής διαδικτυακής κίνησης σήμερα. Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών πιστεύουν ότι θα πρέπει να πληρώσουν το μερίδιο που τους αναλογεί για για τη χρήση των υποδομών που τους είναι απολύτως αναγκαίες, αλλά και για την ανάπτυξη των δικτύων επόμενης γενιάς (G5) και των δικτύων οπτικών ινών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εκτελεστικός βραχίονας της Ε.Ε., άνοιξε μία δημόσια διαβούλευση των περασμένο μήνα για να εξετάσει το πώς θα αντιμετωπιστούν αυτές οι ανισορροπίες. Ουσιαστικά ζυγίζει τις θέσεις εκείνων που υποστηρίζουν πως οι διαδικτυακοί γίγαντες θα πρέπει να καταβάλλουν απευθείας εισφορά στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες και εκείνους που πιστεύουν ότι πρέπει να βρεθεί άλλη λύση, αφού κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με φόρο στο Διαδίκτυο.

Τι λένε οι τηλεπικοινωνιακές

«Χωρίς τις τηλεπικοινωνίες, χωρίς το δίκτυο, δεν υπάρχει Netflix, δεν υπάρχει Google», δήλωσε στο CNBC ο Μισέλ Τραμπιά, επικεφαλής τεχνολογίας και καινοτομίας της γαλλικής Orange. «Έτσι είμαστε απολύτως ζωτικής σημασίας, είμαστε το σημείο εισόδου στον ψηφιακό κόσμο».

Σε μια παρουσίαση της 27ης Φεβρουαρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του γερμανικού ομίλου τηλεπικοινωνιών Deutsche Telekom, Τιμ Χέτγκες, έδειξε στα μέλη του κοινού μια ορθογώνια απεικόνιση, που αντιπροσωπεύει την κλίμακα της κεφαλαιοποίησης της αγοράς μεταξύ διαφορετικών συμμετεχόντων στον κλάδο. Οι γίγαντες των ΗΠΑ κυριαρχούσαν σε αυτόν τον χάρτη. Ο Χέτγκες ρώτησε τους παρευρισκόμενους γιατί αυτές οι εταιρείες δεν μπορούσαν «τουλάχιστον λίγο, να συνεισφέρουν στις προσπάθειες και την υποδομή που χτίζουμε εδώ στην Ευρώπη».

Ο Χάουαρντ Γουάτσον, επικεφαλής τεχνολογίας της BT, είπε ότι θα πρέπει να καταβάλλουν μια αμοιβή οι μεγάλοι παίκτες τεχνολογίας. «Μπορούμε να λειτουργήσουμε ένα μοντέλο διπλής όψης, όπου ο πελάτης πληρώνει τον διαχειριστή, αλλά και ο πάροχος περιεχομένου πληρώνει τον διαχειριστή; Πιστεύω ότι πρέπει να το δούμε αυτό» δήλωσε στο CNBC.

Ο Watson έκανε μια αναλογία με τα καταστήματα εφαρμογών της Google και της Apple, τα οποία χρεώνουν στους developers σε αντάλλαγμα για τη χρήση των υπηρεσιών τους.

Τι λένε οι εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ;

Οι προσπάθειες για την εφαρμογή τελών δικτύου έχουν επικριθεί έντονα — ιδίως από εταιρείες τεχνολογίας. Μιλώντας στις 28 Φεβρουαρίου στο MWC, ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix, Γκρεγκ Πίτερς, χαρακτήρισε τις προτάσεις να υποχρεωθούν οι εταιρείες τεχνολογίας να πληρώνουν τους παρόχους υπηρεσιών Διαδικτύου για το κόστος δικτύου ως «τέλη κυκλοφορίας» στο Διαδίκτυο, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα είχε «δυσμενείς επιπτώσεις» στους καταναλωτές.

Η απαίτηση από εταιρείες όπως το Netflix – το οποίο ήδη ξοδεύει πολλά για την παράδοση περιεχομένου – να πληρώνουν για αναβαθμίσεις δικτύου θα καθιστούσε δυσκολότερη την ανάπτυξη δημοφιλών εκπομπών, εξήγησε ο Πίτερς.

Οι εταιρείες τεχνολογίας λένε ότι οι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι λαμβάνουν ήδη χρήματα για να επενδύσουν σε υποδομές από τους πελάτες τους – οι οποίοι τους πληρώνουν μέσω κλήσεων, μηνυμάτων και χρεώσεων δεδομένων – και ότι, ζητώντας από τις εταιρείες του Διαδικτύου να πληρώσουν για τη μεταφορά, θέλουν ουσιαστικά να πληρώνονται δύο φορές.

Οι καταναλωτές μπορεί να καταλήξουν να απορροφούν το κόστος που απαιτείται για τις πλατφόρμες ψηφιακού περιεχομένου και αυτό θα μπορούσε τελικά να «έχει αρνητικό αντίκτυπο στους καταναλωτές, ειδικά σε μια εποχή ανατιμήσεων», τόνισε τον Σεπτέμβριο και ο Ματ Μπρίτιν, επικεφαλής της Google για την περιοχή Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Αφρικής.

Οι εταιρείες τεχνολογίας υποστηρίζουν επίσης ότι πραγματοποιούν ήδη μεγάλες επενδύσεις στην ευρωπαϊκή υποδομή τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των υποθαλάσσιων καλωδίων και των εκμεταλλεύσεων διακομιστών

Επανεξέταση της «δικτυακής ουδετερότητας»

Η συζήτηση για το «δίκαιο μερίδιο» έχει προκαλέσει κάποια ανησυχία ότι η αρχή της δικτυακής ουδετερότητας – σύμφωνα με την οποία το Διαδίκτυο πρέπει να είναι ελεύθερο, ανοιχτό και να μην δίνει προτεραιότητα σε καμία υπηρεσία – μπορεί να υπονομευθεί.

Οι εταιρείες τεχνολογίας ανησυχούν ότι όσοι πληρώνουν περισσότερα για την υποδομή μπορεί να έχουν καλύτερη πρόσβαση στο δίκτυο. Ο Μπρίτιν της Google είπε ότι οι πληρωμές δίκαιων μεριδίων «θα μπορούσαν ενδεχομένως να μεταφραστούν σε μέτρα που ουσιαστικά κάνουν διακρίσεις μεταξύ διαφορετικών τύπων επισκεψιμότητας και παραβιάζουν τα δικαιώματα των τελικών χρηστών».

Μια πρόταση είναι να απαιτηθούν ατομικές διαπραγματευτικές συμφωνίες με τις εταιρείες Big Tech, παρόμοιες με τα μοντέλα αδειοδότησης της Αυστραλίας μεταξύ εκδοτών ειδήσεων και πλατφορμών διαδικτύου.

«Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την ουδετερότητα του δικτύου. Αυτό δεν έχει να κάνει με την πρόσβαση στο δίκτυο», τονίζει ο Σίβγκε Sigve Brekke, Διευθύνων Σύμβουλος της Telenor, στο CNBC στις 27 Φεβρουαρίου. «Αυτό έχει να κάνει με το βάρος του κόστους».

Βραχυπρόθεσμη λύση;

Οι πάροχοι διαμαρτύρονται ότι τα δίκτυά τους είναι συμφορημένα από μια τεράστια παραγωγή από τεχνολογικούς γίγαντες. Μια λύση είναι η κλιμάκωση της παράδοσης περιεχομένου σε διαφορετικούς χρόνους για να μειώσει την επιβάρυνση της κυκλοφορίας του δικτύου.

Οι πάροχοι ψηφιακού περιεχομένου θα μπορούσαν να χρονομετρήσουν πιο αποτελεσματικά τις κυκλοφορίες μιας νέας ταινίας ή παιχνιδιού ή να συμπιέσουν τα δεδομένα που παραδίδονται για να μειώσουν την πίεση από τα δίκτυα.

«Θα μπορούσαμε απλώς να ξεκινήσουμε έχοντας ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για το τι έρχεται πότε και να μπορούμε να κάνουμε διάλογο σχετικά με το εάν οι εταιρείες χρησιμοποιούν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς της κίνησης και εάν κάποιο μη κρίσιμο περιεχόμενο θα παραδοθεί σε διαφορετικές ώρες ;” Ο Μαρκ Αλέρα, Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος καταναλωτών της BT, δήλωσε στο CNBC.

«Νομίζω ότι είναι μια όμορφη, σχετικά εύκολη συζήτηση που μπορεί να γίνει, στην πραγματικότητα, αν και μεγάλο μέρος του περιεχομένου είναι παγκόσμιο και τι μπορεί να είναι απασχολημένο σε μια χώρα και μια φορά μπορεί να είναι ή όχι σε μια άλλη. Αλλά νομίζω ότι σε τοπικό επίπεδο είναι σίγουρα μια πολύ εύκολη συζήτηση».

Η συζήτηση για το «δίκαιο μερίδιο» είναι τόσο παλιά όσο ο χρόνος. Για πάνω από μια δεκαετία, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παραπονιούνται ότι οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και πολυμέσων όπως το WhatsApp και το Skype λειτουργούν στα δίκτυά τους ως «τζαμπατζήδες».

naftemporiki.gr

Read Original