Με έναν ενιαίο διαγωνισμό σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσουν οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, καθώς και η σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο με το έργο του Ελληνικού, οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού.
Όπως είπε πριν λίγη ώρα σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, το ενιαίο αυτό έργο υψηλού προϋπολογισμού (μόνον η σήραγγα της Ηλιουπόλεως εκτιμάται ότι θα είναι έργο άνω του 1 δισ. ευρώ) δεν θα είναι δημόσιο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα πρόκειται για ΣΔΙΤ ή για παραχώρηση.
Για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως, που σχετίζεται άμεσα με την μεγάλη ανάπτυξη του Ελληνικού, οι μελέτες ωριμάζουν σε συνεργασία με τη Lamda Development, ενώ συνολικά για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι πιθανό να εξεταστεί και η μέθοδος των πρότυπων προτάσεων που προετοιμάζονται από τεχνικές εταιρείες.
ΒΟΑΚ & διόδια
Στο μεταξύ για τις 8 Μαΐου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) και σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Καραγιάννης δεν θα δοθεί άλλη αναβολή. Οι τεχνικές εταιρείες που θα καταθέσουν προσφορές θα διαγωνιστούν με βάση την πρότασή τους για τη συμβολή του δημοσίου στα διόδια και στο κόστος του έργου.
Να σημειωθεί ότι συνολικά το έργο του ΒΟΑΚ (εκτός από την παραχώρηση περιλαμβάνει δημόσιο έργο και ΣΔΙΤ τα οποία έχουν ανατεθεί) ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, έχουν εξασφαλιστεί για τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης πόροι άνω του 1 δισ. ευρώ. Για το έργο παραχώρησης 800 εκατ. (600 εκατ. από το ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης – ΤΑ) για το ΣΔΙΤ 90 εκατ. από το ΤΑ και 186 εκατ. επίσης από το ΤΑ για το τμήμα του έργου που θα γίνει ως δημόσιο έργο.
Για το θέμα της εφαρμογής, διοδίων, ηλεκτρονικών – αναλογικών με τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τους κατασκευαστές δεν έχει καταλήξει ακόμα στην τεχνική λύση, ωστόσο, σύμφωνα με τον υφυπουργό, σύντομα θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.
Μετρό
Αύριο στο μεταξύ αναμένεται να κατατεθούν οι προσφορές για την κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον, προϋπολογισμού 550 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ.
Αναφορικά επίσης με το Μετρό της Αθήνας, ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι.
Συνολικά την τετραετία που πέρασε δημοπρατήθηκαν έργα προϋπολογισμού 14 δισ. ευρώ, και από αυτά έχουν συμβασιοποιηθεί έργα αξίας 5,5 δις. ευρώ.