Αθήνα: Αύξηση κατά 69,9% στην πληρότητα των ξενοδοχείων το πρώτο δίμηνο

1 year ago 212

Αύξηση κατά 69,9% καταγράφει η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων Αθήνας- Αττικής τους δύο πρώτους μήνες του 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2022. Αυτό σημειώνει η ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, στην οποία γίνεται λόγος για θετικά μηνύματα στην αρχή του έτους. Παράλληλα, η ΕΞΑΑ επισημαίνει πως συγκριτικά με το 2019 παρατηρείται μείωση κατά 6,5%, στην πληρότητα, πάντα εστιάζοντας στο πρώτο δίμηνο.

Ειδικότερα, ο Ιανουάριος 2023 «έκλεισε» με μέση πληρότητα 50,9% (έναντι 26,7% του 2022 και 50,7% του 2019), αυξημένη κατά 90,2% έναντι του 2022 και κατά 0,3% έναντι του Ιανουαρίου 2019, ενώ ο Φεβρουάριος 2023 «έκλεισε» με μέση πληρότητα 58,0% (έναντι 37,6% του 2022 και 64,6% έναντι του 2019), δηλαδή αυξημένη μεν κατά 54,0% έναντι του 2022, μειωμένη δε κατά (-) 10,2% έναντι του αντίστοιχου Φεβρουαρίου του 2019. Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο, αυτή κατά το Α΄ δίμηνο σημείωσε ποσοστά μεταβολής (+) 32,1% (2023-2022) και (+) 11,9% (2023-2019). Στο μεταξύ το δε έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (Rev Par) σημείωσε ποσοστό μεταβολή (+) 124,4% (2023-2022) και (+) 4,7% (2023-2019).

Σύμφωνα με την ΕΞΑΑ οι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος παραδοσιακά δεν αποτελούν μήνες αυξημένης τουριστικής ροής. Παράλληλα δεν αποτελούν και μήνες ενδεικτικούς για την συνολική πορεία της νέας τουριστικής χρονιάς που ξεκινά παραδοσιακά από τον Απρίλιο – Μάϊο, καθώς αφενός η Αθήνα παρουσιάζει χαρακτηριστικά εποχικότητας με μειωμένη τουριστική κίνηση έως και τον μήνα Μάρτιο – Απρίλιο και αφετέρου πολλά θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις και από την ροή επισκεπτών προς την Αθήνα τους επόμενους μήνες.

Οι έως τώρα τάσεις φανερώνουν πως καλώς εχόντων των πραγμάτων και εκτός απροόπτων φυσικά που να αφορούν στην ελληνική, στην ευρωπαϊκή αλλά και στη διεθνή επικαιρότητα, η νέα τουριστική χρονιά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας -τα οποία σταθερά υπερτερούν των ανταγωνιστών τους σε τιμές- θα εξελιχθεί ομαλά, ιδιαίτερα από τον Απρίλιο και μετά, κυρίως λόγω της σταδιακής ανάκαμψης των συνεδρίων και εκδηλώσεων. Ακόμη καλύτερες, εκτιμά η ένωση, θα είναι οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας στην περίπτωση που εγκαίρως δρομολογηθούν συγκεκριμένες πολιτειακές δράσεις για τον περιορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ καταλυμάτων διαφόρων τύπων, την οικονομική βοήθεια των επιχειρήσεων αλλά και την ενίσχυση της απασχόλησης εργαζομένων στις μονάδες.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Read Original