Οι συνιδρυτές του Instagram, Kevin Systrom και Mike Krieger, οι οποίοι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το Facebook το 2018 λόγω προβλημάτων με τη μητρική εταιρεία, δημιούργησαν μια ολοκαίνουρια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, για ειδήσεις, με το όνομα Artifact. Πρόκειται για μια εφαρμογή, ένα news app, που προσφέρει εξατομικευμένη ροή ειδήσεων αξιοποιώντας τεχνολογία μηχανικής εκμάθησης, η οποία μπορεί να κατανοήσει τα ενδιαφέροντά σας και να σας επιτρέψει αργότερα να μιλήσετε για αυτά τα θέματα/άρθρα με τους φίλους σας.
Το όνομα Artifact προκύπτει από τη συγχώνευση των λέξεων articles, facts και artificial intelligence και σύμφωνα με τους ιδρυτές του οι χρήστες μπορούν τώρα να γραφτούν στη λίστα αναμονής του. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη τόσο για Android όσο και για iOS.
Δείτε επίσης: Instagram Notes: Η λειτουργία κυκλοφορεί σε περισσότερες χώρες
Το Artifact είναι ο νέος τρόπος εξερεύνησης και ανακάλυψης περιεχομένου που βασίζεται σε κείμενο. Είναι ένας συνδυασμός του TikTok, του Google Reader και του Twitter άλλα όλα αυτά σε σχέση με κείμενα και άρθρα. Με το άνοιγμα του Artifact θα σας παρουσιαστούν δημοφιλή άρθρα από κορυφαίους εκδότες, όπως οι New York Times, μέχρι μικρά blogs που εστιάζουν σε πιο εξειδικευμένα θέματα. Μόλις αρχίσετε να ανοίγετε άρθρα που σας ενδιαφέρουν, το Artifact θα αρχίσει να βελτιώνει τον αλγόριθμό του προκειμένου να βγάζει στην επιφάνεια περισσότερες ιστορίες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά σας, όπως κάνει το TikTok με τα βίντεο που βλέπετε.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Καταιγιστικές εξελίξεις για τον Alexander Vinnik
SecNewsTV 1 Αυγούστου, 7:56 πμ
12o Infocom Security 2022 - Παρουσιάσεις και συνεντεύξεις
SecNewsTV 7 Ιουλίου, 10:27 μμ
Ζωη Κωνσταντοπούλου: Εξελίξεις στο ΣΤΕ για τον Mr Bitcoin
SecNewsTV 18 Μαΐου, 1:06 μμ
Giannis Andreou LIVE : Crypto, NFT, Metaverse προβλέψεις
SecNewsTV 3 Μαρτίου, 12:57 πμ
LIVE: GoldDigger credential detection & PinataHub platform
SecNewsTV 29 Ιανουαρίου, 1:24 πμ
LIVE : SocialTruth project - Το σύστημα εντοπισμού fake news
SecNewsTV 1 Οκτωβρίου, 12:54 πμ
Όσοι έρχονται από τη λίστα αναμονής θα βλέπουν αρχικά μόνο ένα κεντρικό ranked feed. Ωστόσο, οι χρήστες beta του Artifact δοκιμάζουν προς το παρόν δύο ακόμη χαρακτηριστικά που μελλοντικά θα μπορούσαν να γίνουν βασικά συστατικά της εφαρμογής. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό είναι μια εξατομικευμένη ροή που περιλαμβάνει δημοσιεύσεις που δημιουργούνται από εκείνους που επιλέγετε να ακολουθήσετε, μαζί με τα προσωπικά τους σχόλια σε αυτές. Το δεύτερο χαρακτηριστικό έχει να κάνει με τη δυνατότητα άμεσων μηνυμάτων, ώστε να μπορείτε να συζητάτε κατ’ ιδίαν με τους φίλους σας σχετικά με αυτό που διαβάζετε.
Ο Systrom και ο Krieger άρχισαν για πρώτη φορά να συζητούν την ιδέα για την εφαρμογή Artifact πριν από δύο χρόνια. Ο Systrom είπε ότι κάποτε ήταν δύσπιστος για την ικανότητα των συστημάτων μηχανικής εκμάθησης να βελτιώνουν τις προτάσεις τους, αλλά η εμπειρία του στο Instagram του άλλαξε γνώμη.
“Κατά τη διάρκεια των ετών, αυτό που είδα ήταν ότι κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τη μηχανική εκμάθηση για να βελτιώσουμε την εμπειρία των καταναλωτών, τα πράγματα γίνονται πολύ καλά πολύ γρήγορα“, είπε.
Δείτε επίσης: Πώς θα ενεργοποιήσετε τη λειτουργία Quiet στο Instagram
Η σημαντική ανακάλυψη που επέτρεψε το Artifact ήταν ο transformer, τον οποίο εφηύρε η Google το 2017. Προσφέρει έναν μηχανισμό για τα συστήματα να κατανοούν τη γλώσσα χρησιμοποιώντας πολύ λιγότερα inputs σε σχέση με πριν.
Ο transformer βοήθησε τα συστήματα μηχανικής εκμάθησης να βελτιωθούν με πολύ ταχύτερο ρυθμό, οδηγώντας άμεσα στην κυκλοφορία του ChatGPT την περασμένη χρονιά και στη συνακόλουθη έκρηξη ενδιαφέροντος για την τεχνητή νοημοσύνη.
Δημιούργησε επίσης κάποιες νέες δυνατότητες για τα κοινωνικά δίκτυα. Στην αρχή, τα κοινωνικά δίκτυα σάς έδειχναν πράγματα που οι φίλοι σας θεωρούσαν ενδιαφέροντα – το μοντέλο του Facebook. Μετά άρχισαν να δείχνουν πράγματα με βάση τα άτομα που επιλέξατε να ακολουθήσετε, είτε ήσασταν φίλοι είτε όχι – το μοντέλο του Twitter.
Η καινοτομία του TikTok ήταν να σας δείχνει πράγματα χρησιμοποιώντας μόνο αλγοριθμικές προβλέψεις, ανεξάρτητα από το ποιοι είναι οι φίλοι σας ή ποιους ακολουθείτε. Σύντομα έγινε η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις στον κόσμο.
Το Artifact θέλει να γίνει το ίδιο με το TikTok, αλλά για κείμενο.
“Είδα αυτή τη μετατόπιση και σκέφτηκα: Ω, αυτό είναι το μέλλον των κοινωνικών μέσων“, είπε ο Systrom.
Μένει να δούμε αν οι εξατομικευμένες συστάσεις για ειδησεογραφικά άρθρα μπορούν να οδηγήσουν σε μαζική ανάπτυξη το Artifact, όπως συνέβη με το TikTok και τα βίντεο του. Η αλήθεια είναι ότι προηγούμενες προσπάθειες δεν στέφθηκαν από επιτυχία. Το 2014, news apps, όπως το Zite και το Pulse, δεν κατάφεραν να κερδίσουν τους χρήστες. Πιο πρόσφατα, η SmartNews – η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογία AI για την προσαρμογή του περιεχομένου – απέλυσε μεγάλο αριθμό υπαλλήλων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, αφού είδε ότι ο αριθμός των χρηστών μειωνόταν.
Όπως οι περισσότερες startups σε αυτό το στάδιο, η Artifact δεν έχει ακόμη δεσμευτεί για ένα επιχειρηματικό μοντέλο. Η διαφήμιση θα ταίριαζε προφανώς, είπε ο Systrom.
Ο Systrom είπε επίσης στο The Verge ότι το Artifact θέλει να προσφέρει στους αναγνώστες ειδήσεις και πληροφορίες υψηλής ποιότητας. Αυτό σημαίνει ότι γίνεται μια προσπάθεια να συμπεριληφθούν μόνο οι εκδότες που τηρούν τα εκδοτικά πρότυπα ποιότητας.
Το Artifact θα αφαιρέσει επίσης μεμονωμένες δημοσιεύσεις που προωθούν ψέματα. Επιπλέον, τα συστήματα μηχανικής εκμάθησης θα είναι κυρίως βελτιστοποιημένα για να μετρούν το χρόνο που αφιερώνετε διαβάζοντας για διάφορα θέματα — σε αντίθεση, ας πούμε, με το τι δημιουργεί τα περισσότερα κλικ και σχόλια.
Δείτε επίσης: Instagram: Η νέα δυναμική φωτογραφία προφίλ εναλλάσσεται μεταξύ της φωτογραφίας και του avatar σας
Προς το παρόν, οι Systrom και Krieger χρηματοδοτούν οι ίδιοι το Artifact, αν και σύντομα θα εμφανιστούν πιθανότατα επενδυτές. Μια ομάδα επτά ατόμων εργάζεται τώρα στην εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένου του Robby Stein, κορυφαίου στελέχους προϊόντων στο Instagram από το 2016 έως το 2021.
Μένει να δούμε αν το Artifact θα καταφέρει να ξεχωρίσει ανάμεσα στα τόσα άλλα κοινωνικά δίκτυα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Εκτός από τον σκληρό ανταγωνισμό, όμως, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη σύσταση περιεχομένου έχει προκαλέσει ανησυχίες στο παρελθόν. Η Wall Street Journal ερεύνησε τον αλγόριθμο του TikTok πέρυσι και διαπίστωσε ότι η εφαρμογή πλημμύριζε τους εφήβους με περιεχόμενο διατροφικών διαταραχών.
Πηγή: www.theverge.com