Αύξηση πωλήσεων αλλά μείωση της κερδοφορίας επέφερε η επιλογή της «Παπουτσάνης» να μετακυλίσει μέρος μόνο των αυξήσεων του κόστους παραγωγής στις τιμές των προϊόντων της, επιλογή που έγινε στην προσπάθεια της εταιρείας να αυξήσει τα μερίδια αγοράς της και να έχει με αυτόν τον τρόπο μακροπρόθεσμο όφελος. Η αποκλιμάκωση των τιμών στην ενέργεια και αρκετών από τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί η εταιρεία, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, προκαλούν αισιοδοξία, με τη διοίκηση της «Παπουτσάνης» να αναμένει βελτίωση της κερδοφορίας της κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, ο κύκλος εργασιών της το 2022 αυξήθηκε στα 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 29%. «Η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε σε 29% σε σχέση με το 2021, με το μισό περίπου να οφείλεται σε αύξηση όγκου και το υπόλοιπο σε αύξηση τιμών πωλήσεων προκειμένου να καλυφθούν κατά το μεγαλύτερο μέρος οι αυξήσεις κόστους σε όλα τα επίπεδα. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, μεταξύ της κατά το 100% κάλυψης της προαναφερθείσης αύξησης κόστους και της διατήρησης της αύξησης των όγκων πωλήσεων και βελτίωσης μεριδίων αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητα στο δεύτερο απορροφώντας ένα μέρος του επιπλέον κόστους. Πιστεύουμε ότι αυτή είναι η σωστή στρατηγική γιατί θέτει στέρεες βάσεις για την περαιτέρω εξέλιξη της εταιρείας και βελτίωση της κερδοφορίας της», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της «Παπουτσάνης» Μενέλαος Τασόπουλος.
Σημαντική αύξηση, της τάξης του 36%, κατέγραψαν και οι εξαγωγές της εταιρείας, φτάνοντας στα 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34 εκατ. ευρώ το 2021 και αποτελώντας πλέον τα 2/3 του συνολικού τζίρου της. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας μείωση 36%, ενώ κατά 39% μειώθηκαν τα κέρδη μετά από φόρους και διαμορφώθηκαν το 2022 σε 3 εκατ. ευρώ από 4,9 εκατ. ευρώ το 2021.
Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, στα ξενοδοχειακά προϊόντα, αποτέλεσμα της επανεκκίνησης του τουρισμού. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής αυξήθηκαν κατά 98% σε σύγκριση με το 2021, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ενισχύθηκαν κατά 51% σε σύγκριση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ πανδημίας και μια χρονιά-ρεκόρ για τα έσοδα από τον τουρισμό. Η εταιρεία αποδίδει τη σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων σε σχέση με το 2019 στη διεύρυνση των υφιστάμενων συνεργασιών και στη σύναψη καινούργιων.
Αύξηση κατά 54% σημείωσαν οι πωλήσεις των σαπωνομαζών, εξέλιξη που σχετίζεται με το γεγονός ότι πλέον η «Παπουτσάνης» έχει εδραιωθεί ως ένας από τους βασικότερους «παίκτες» στη διεθνή αγορά. Οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της «Παπουτσάνης», εξαιρουμένων των αντισηπτικών, αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2021, με τα οφέλη από την απόκτηση της σαπωνοποιίας «Αρκάδι» να είναι ήδη ορατά, καθώς οι πωλήσεις χωρίς το «Αρκάδι» σημείωσαν αύξηση 16%. Στόχος, άλλωστε, της εταιρείας είναι να αναπτύξει σημαντικά την κατηγορία των απορρυπαντικών στοχεύοντας σε μερίδιο 3%-5% σε ορίζοντα διετίας.
Τέλος, οι πωλήσεις από τα προϊόντα τρίτων (ιδιωτική ετικέτα) αυξήθηκαν κατά 12% το 2022.