Αirbnb: Επιστρέφει (και) στην ενοικίαση μεμονωμένων δωματίων

1 year ago 67

Η Airbnb επιστρέφει στην ενοικίαση δωματίων, μια πρακτική που ακολούθησε στα πρώτα χρόνια λειτουργίας, καθώς πολλοί από τους ταξιδιώτες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος ενοικίασης ενός ολόκληρου σπιτιού. 

Η εταιρεία βραχυχρόνιας μίσθωσης παρουσίασε την Τετάρτη μια νέα υπηρεσία που ονομάζει Airbnb Rooms. Οι επισκέπτες θα μπορούν να νοικιάσουν ένα δωμάτιο στο σπίτι του οικοδεσπότη τους.

«Είναι γεγονός ότι οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για το κόστος απ’ ό,τι πριν από ένα χρόνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μπράιαν Τσέσκι.

Αρχικά, ο Τσέσκι και ο Τζο Γκέμπια – τώρα πρόεδρος της Airbnb – το 2007, ξεκίνησαν φιλοξενώντας επισκέπτες στο διαμέρισμά τους στο Σαν Φρανσίσκο για να πληρώσουν το ενοίκιο τους. 

«Θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη υπηρεσία για την νέα γενιά ταξιδιωτών», δήλωσε ο Τσέσκι. «Ο μέσος ταξιδιώτης της γενιάς Z θέλει να πληρώνει λιγότερα από 100 δολάρια τη βραδιά». (Η γενιά Z ορίζεται συνήθως ως άτομα που γεννήθηκαν από το 1996 και μετά).

 Επιστρέφει (και) στην ενοικίαση μεμονωμένων δωματίων-1

Παράλληλα, όπως εξήγησε ο Τσέσκι, η εταιρεία προσπαθεί να ενισχύσει τη διαφάνεια στις τιμές των καταλυμάτων, όταν κάποιος ενδιαφερόμενος περιηγείται στην ιστοσελίδα ψάχνοντας σπίτι. Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος προέβλεψε ότι εάν υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια, τότε θα μειωθούν τα χρέη καθαρισμού, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται πολύ μετά την έναρξη της διαδικασίας κράτησης, κάτι που βέβαια αποτελεί μεγάλο παράπονο για τους χρήστες.

Επίσης, η Airbnb συνεχίζει τη «μάχη» εναντίον της διοργάνωσης μεγάλων πάρτι σε ενοικιαζόμενα, σε ορισμένα εκ των οποίων έχουν λάβει χώρα και σκηνικά βίας. Ειδικότερα, συγκεκριμένα στις ΗΠΑ και στον Καναδά πρόκειται να λανσάρει την ερχόμενη άνοιξη ένα σύστημα επαλήθευσης της ταυτότητας των επισκεπτών και αναφοράς για τυχόν διοργάνωση πάρτυ.

Tην ίδια ώρα η εταιρεία καλείται να ανταγωνιστεί με τους καλύτερους και πιο πεπειραμένους οικοδεσπότες της. Η τάση αυτή ενδέχεται να απειλεί το Airbnb, διότι οι κορυφαίοι οικοδεσπότες της αγοράς, που είναι πιθανό να δημιουργήσουν παράλληλα δικές τους ιστοσελίδες, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μερίδιο των κρατήσεων. Ενδεικτικά, για το 2022 το κορυφαίο 1% των ιδιοκτητών στην Airbnb και την ανταγωνιστική εταιρεία Vrbo, διαχειρίζεται περίπου το 23% των προσφερόμενων καταλυμάτων και παράγει περίπου το 28% των συνολικών εσόδων.  
Από αυτούς μάλιστα, ένα μεγάλο μέρος είναι οι superhosts, δηλαδή όσοι έχουν τουλάχιστον 10 ταξίδια ή τρεις κρατήσεις που συνολικά φτάνουν τις 100 διανυκτερεύσεις, καθώς και υψηλό επίπεδο αποδοχών σε αιτήματα κράτησης, χαμηλά επίπεδα ακυρώσεων και αξιολογήσεις άνω του 4,8/5 από τους επισκέπτες. 

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Read Original