Ενδιαφέρον για την απόκτηση του 40% του πακέτου μετοχών της ιταλικής ITA Airways έχει εκδηλώσει η γερμανική αεροπορικής εταιρείας Lufthansa, έναντι 200-300 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, χθες η γερμανική αεροπορική εταιρία υπέβαλε αίτημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο υπουργείο Οικονομικών της Ρώμης. Παράλληλα, στο όλο σχέδιο προβλέπεται η σταδιακή απόκτηση και των υπόλοιπων μετοχών, μέχρι τον συνολικό έλεγχο του αερομεταφορέα.
Η κίνηση έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για τους αερομεταφορείς της Ευρώπης που προσπαθούν να ανακάμψουν μετά την πανδημία του κορωνοϊού που «έκαψε» τα φτερά τους, με αρκετούς να προσπαθούν να συνασπιστούν ώστε να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τις low-cost αεροπορικές. Η συγχώνευση με τους ανταγωνιστές θα μπορούσε έτσι να τους βγάλει πιο ισχυρούς.
Η προσφορά της Lufthansa φαίνεται ότι έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για περαιτέρω κινήσεις αναδιάρθρωσης σε ένα κλάδο που προσπαθεί να «στρώσει» τον δρόμο για μια πιο κερδοφόρα ανάκαμψη μετά την πανδημία, σημειώνει το πρακτορείο Reuters.
«Αυτό μπορεί να είναι το επόμενο βήμα στην ενοποίηση των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών», σχολίασε στο πρακτορείο ο αναλυτής της Bernstein, Alex Irving.
Σύμφωνα με αναλυτές που μίλησαν στο Reuters, πιθανοί στόχοι εξαγορών θα μπορούσαν να είναι:
- Ο κρατικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας, TAP.
Η πορτογαλική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης της επιχείρησης, ολικής ή μερικής. Η Lufthansa, η Air-France KLM και η μητρική της British Airways, IAG, είναι πιθανοί αγοραστές, σύμφωνα με τους αναλυτές.
«Εστιάζουμε σαφώς στην ITA», δήλωσε εκπρόσωπος της Lufthansa. «Ταυτόχρονα, ωστόσο, παρακολουθούμε στενά τις κινήσεις αναδιάρθρωσης στην ευρωπαϊκή αγορά αεροπορικών εταιρειών».
- Ο σουηδικός αερομεταφορέας SAS, που τελεί υπό την προστασία του Κεφαλαίου 11 για πτώχευση στις Ηνωμένες Πολιτείες από το περασμένο καλοκαίρι, είναι επίσης ένας πιθανός στόχος.
Πάντως εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι είναι «πολύ νωρίς στη διαδικασία για να σχολιάσουμε τυχόν μελλοντικούς επενδυτές».
- Ο βρετανικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους easyJet.
«Για τη Lufthansa, η λογική της εξαγοράς της easyJet θα ήταν εξαιρετική – θα μπορούσε να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά στη Μεγάλη Βρετανία, το Παρίσι-Ορλί και τη Γενεύη», είπε η Ruxandra Haradau-Doeser της Kepler Cheuvreux.
Αν και οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αναδιάρθρωση του κλάδου θα μπορούσε να ενισχύσει τα οικονομικά των αερομεταφορέων, στελέχη του κλάδου εξέφρασαν την εκτίμηση ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι επιφυλακτικές στην ανάληψη κινδύνου ενώ παραμένουν σε ένα δύσκολο επιχειρησιακό περιβάλλον.
naftemporiki.gr